مدیر بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: بیش از 50 محصول جدید که در 6ماهه آخر سال گذشته و سال جاری تولید شده است در این نمایشگاه ارائه شده است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، بهروز مینایی در حاشیه بازدید از نمایشگاه السیت پنجم اظهار داشت: یکی از نوآوری های مهمی که نمایشگاه امسال نسبت به دوره های قبل دارد حضور بازی های رایانه ای در این نمایشگاه است.

وی افزود: برای تحقق شهر الکترونیک مجریان باید فضای تفریحی مناسبی را نیز فراهم کنند تا این حوزه فناوری تنها یک حوزه تخصصی نباشد و تمامی اقشار جامعه را در برگیرد.

وی ادامه داد: در پی موفقیت بنیاد ملی بازی های رایانه ای در نمایشگاه تهران شهرداری مشهد نیز تقاضا کرده است که ماکتی از آن نمایشگاه در السیت امسال ارائه شود.

وی بیان داشت: بیش از 50 محصول جدید که در 6ماهه آخر سال گذشته و سال جاری تولید شده است در این نمایشگاه ارائه شده است که بازی های واقعه ترکمنچای، فتح خرمشهر و عصر پادشاهان که در 7ماه نخست تولید خود 150هزار کاربر را به خود جذب کرده است در این نمایشگاه ارائه شده است.

مینایی تصریح کرد: در این غرفه قسمتی را برای آگاه سازی خانواده ها از مضرات و مزایای بازی یارانه ای در نظر گرفته ایم و تمامی بازی های ایرانی و خارجی برای گروه های سنی مختلف رتبه بندی و محتوای آن بررسی می شود.

وی ادامه داد: در حدود 20 دقیقه در قالب یک فیلم سینمایی نمونه بازی های خشن، جادویی و حمله به کشورها برای خانواده ها نمایش داده می شود تا از خرید این فیلم ها جلوگیری کنند.

وی بیان داشت: پس از نمایش فیلم اثرات منفی پخش این فیلم ها و تاثیراتی که بازی های بر روان انسان می گذارد توسط گروهی متخصص بررسی می شود.

وی در مورد سایر فعالیت های این غرفه گفت: در این غرفه همچنین لیگ مسابقات برگزار می شود چرا که در کنار بازی های بی تحرک رایانه ای نیاز به بازی های حرکتی و یا به اصطلاح بازی های بدون کامپیوتر به شدت احساس می شود و در این سالن امکان بازی های سنتی مانند فوتبال دستی و طناب کشی فراهم شده است تا فضای تفریحی مناسبی را ایجاد کند.

وی در پایان گفت: یکی از هیجان انگیزترین بخش های نمایشگاه السیت بازی های رایانه ای است که مدیریت اوقات فراغت به صورت سالم را به خانواده ها نشان می دهد./س


برچسب ها: مدیر ، بنیاد ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.