در پی استقرار نیروهای کمکی مصر در صحرای سینا در شمال شرقی این کشور برای مقابله با گروه های افراطی، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا که احساس خطر می کند، این کشور و رژیم صهیونیستی را به ادامه گفتگو ترغیب کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که نیروهای کمکی مصر در سینا، منطقه ای که بر اساس پیمان صلح سال 1979 غیر نظامی اعلام شده است، مستقر شده اند، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد هیلاری کلینتون تلفنی با محمد کامل عمرو همتای مصری خود گفتگو کرد.

ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت:‌ این تماس تلفنی بخشی از ارتباطی است که ما در روزهای اخیر با مصری ها و اسرائیلی ها برای ترغیب دو طرف به ادامه گفتگو و مذاکره مستقیم داشته ایم.
 
به گفته نولاند، کلینتون حمایت خود را از سیاستی که ابتدا و به ویژه امنیت مصر را تقویت می کند و همچنین تاثیر مثبت آن به لحاظ امنیتی بر همسایگان این کشور ،‌ اعلام کرد.

واشنگتن روز سه شنبه ضمن حمایت از مصر اعلام کرد قاهره باید با اسرائیل همکاری و مفاد پیمان صلح اسرائیل - مصر در سال هزار و نهصد و هفتاد و نه را رعایت کند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز به تازگی با ارسال پیامی از مصر خواسته است نیروهای خود را هر چه سریعتر از صحرای سینا خارج کند.

محمد مرسی نخستین رئیس جمهور اسلامگرای مصر بعد از سال 1952 ، قرار است بیست و سوم سپتامبر به آمریکا سفر و با مقامات آمریکایی دیدار کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار