دور جدید فروش اوراق مشارکت طرح های سد و نیروگاه های برق آبی از روز چهارشنبه اول شهریور آغاز می شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی،رضازاده مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران افزود: بخش قابل ملاحظه ای از این اوراق به منظور تکمیل طرح بزرگ سد و نیروگاه برق آبی سیمره عرضه می شود.


وی خاطرنشان کرد: در این مرحله قرار است از روز اول شهریور دو هزار و 950 میلیارد ریال اوراق مشارکت از طریق بانک سپه در سراسر کشور عرضه شود.

رضازاده با اعلام اینکه این اوراق چهار ساله، بی نام، معاف از مالیات و با سود علی الحساب سالانه 20 درصد عرضه می شود،خاطرنشان کرد: سود بازخرید این اوراق قبل از سررسید 18 درصد و قبل از پایان دوره مشارکت با سود 5. 19 درصد خواهد بود.

وی یادآور شد: سد و نیروگاه سیمره در فاصله تقریبی 700 کیلومتری جنوب غربی تهران، حد فاصل دو استان ایلام و لرستان بر روی رودخانه سیمره احداث شده و تا کنون بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با بیان اینکه سد بتنی دو قوسی 180 متری سیمره به عنوان بلندترین سد استان ایلام دارای نیروگاهی با سه واحد 160 مگاواتی و ظرفیت تولید سالانه 850 گیگاوات ساعت برق است، گفت: هم اکنون حجم آب ذخیره شده در پشت سد سیمره بیش از 481 میلیون متر مکعب است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: همچنین در صورت توافق ،حدود 4000 میلیارد ریال اوراق مشارکت سایر طرح های برق آبی از طریق بانک ملی در سراسر کشور عرضه خواهد شد. وی همچنین افزود: سال گذشته در چهار مرحله اوراق مشارکت طرح های برق آبی شرکت آب و نیرو عرضه و بیش از 900 میلیارد تومان از این اوراق فروخته شد.

رضازاده اظهار امیدواری کرد: با توجه به وضعیت کنونی بازار سرمایه، فروش اوراق مشارکت طرح های برق آبی همچون دوره  گذشته با استقبال مردم مواجه شود.

برچسب ها: اوراق ، نیروگاه ، مشارکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار