بادمجان ، كه به عربی بادنجان نامیده می‌شود گیاهی است یكساله و دارای ساقه نسبتاً ضخیم و پوشیده از كرك، ارتفاع ساقه آن ۷۰ سانتی‌متر برگ‌های آن بیضی شكل با نوك باریك و گل‌های آن بنفش رنگ است‌.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران گیلان ، میوه این گیاه دراز و باریك و یا گرد‌، به رنگ‌های بنفش‌، سیاه‌، زرد و سفید دیده می‌شود‌. ب

ادمجان متعلق به خانواده سیب زمینی است از زمان‌های بسیار قدیم در هند كشت می‌شده و از آنجا به نقاط دیگر جهان راه یافته است‌. بادمجان دارای ویتامین‌های A.B.C و مواد معدنی زیادی است‌.

بادمجان گرم و خیلی خشك چر خاصیت  و كم كالری است كه غذای بسیار خوبی برای كسانی است كه می‌خواهند وزن كم كنند زیرا دارای ویتامین و مواد معدنی فراوانی است .

بادمجان به‌علت درا بودن آهن داروی مناسبی برای رفع كم‌خونی است و می تواند ورم و التهاب های عضو ملتهب بدن را ازبین ببرد‌ .

ریشه بادمجان و شاخه‌های خشك شده و برگ‌های آن خونریزی را بند می اورد ، گرفتگی رگ‌ها را باز می كند و شخص را از خطر سكته قلبی محفوظ می‌دارد

. برگ‌ها و پوست سیاه بادمجان را اگر بجوشانند این جوشانده اسهال خونی را درمان می کند‌ .درخواص این گیاه آمده است که  اگر بادمجان را بسوزانند و خاكستر آن را با سركه خمیر كنند و به زگیل بمالند زگیل كنده خواهد شد. 

بهترین طریقه پخت بادمجان آب پز كردن و یا پختن در فر است زیرا سرخ شده آن سنگین شده و برای معده‌های ضعیف مناسب نیست‌.

بادمجان با همه خواصی كه گفته شد نباید مورد استفاده اشخاصی‌ كه بواسیر و یا درد چشم دارند قرار گیرد زیرا بیماری آنها را تشدید می‌كند‌. اینگونه اشخاص اگر می‌خواهند بادمجان بخورند بهتر است آن را با گوشت‌ و روغن و یا سركه بپزند و بخورند‌.

برچسب ها: دانشنامه ، بادمجان ، گیلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.