كاريكاتور و رسانه‌هاي تصويري بيشتر از رسانه‌هاي مكتوب و شنيداري مانند راديو و مطبوعات تاثير مي‌گذارد.

اميرعلي مسعودي كارشناس رسانه به خبرنگار حوزه كتاب و ادبيات باشگاه خبرنگاران گفت: مردم دوست دارند بيشتر به رسانه‌هاي ديداري نظير تلويزيون معطوف شوند زيرا آمارها نشان داده است از نظر كميت تعداد رسانه‌هاي ديداري بيشتر از رسانه‌هاي مكتوب و شنيداري است.
وي افزود: تاريخ ادبيات ديداري به دوره صفويه باز مي‌گردد و در آن زمان با نگارگري و مينياتور سعي در بازتاب مشكلات سياسي و اجتماعي زمان خود كرده‌اند.
وي در ادامه گفت:‌ ادبيات انتقادي از قرن پنجم شمسي شروع و در 100 سال اخير به اوج خود رسيده و آثاري از عبيد زاكاني و اصحاب قلم آن زمان در فضاي مسموم آن به رشته تحرير درآمد و در زمان حاضر تحت عنوان كاريكاتور كه از فرهنگ غربي سرچشمه مي‌گيرد انتشار مي‌يافت ولي در قرن حاضر كاريكاتور به عرصه سياست و اجتماع نيز وارد شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.