ادبيات با توجه به ريشه تمامي آثار مطرح در تاريخ سينماي جهان در ادبيات، پدربزرگ هنر هفتم است.

حامد عنقا فيلمنامه نويس در گفتگو با

خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران

با اشاره به كميت ناچيز استقبال دست اندركاران سينماي ايران از اقتباس هاي سينمايي و تصويري از آثار ادبي، افزود: محروميت سينما از ادبيات، هنر هفتم را از مسير درست خود منحرف كرده و آن را در مسيري نادرست قرار مي‌دهد.

وي گفت: به هر حال داستان گويي در سينما، ادامه منطقي ادبيات به عنوان پدربزرگ هنر هفتم از آغاز تا به امروز است.

* موقعيت فيلم سازان در گرو آشتي با ادبيات است

همچنين، علي اصغر احمدي مقدم فيلمساز درباره ميزان استقبال سينماگران داخلي از اقتباس هاي سينمايي از ادبيات گفت: ادبيات ما با سينما پيوند دارد اما سينماگران ما برخلاف همكاران خود در ساير كشورهاي جهان استقبال چنداني از اقتباس سينمايي ادبيات نكرده اند.

وي ريشه آثار سينمايي مطرح در تاريخ سينماي جهان در ادبيات را گواه نقش مادري ادبيات براي سينما دانست و افزود: البته در سال هاي اخير افرادي چون هوشنگ مرادي كرماني‌، استقبال چشمگيري از اقتباس سينمايي از آثار ادبي داشته اند.

اين فيلمنامه نويس به نقش عينيت اصطلاح آرماني آشتي با ادبيات در موفقيت فيلمسازان در خلق آثار موفق اشاره كرد و اظهار داشت: البته ادبيات تصويري تا به امروز جايگاه خاصي در عرصه ادبي كشور نداشته اما فيلمسازان علاقمند به اقتباس سينمايي از آثار ادبي، در صورت تمايل امكان يافتن آثار ادبي با ظرفيت هاي تصويري را خواهند داشت./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار