برای نخستین بار اطلاعات مبلغان حوزوی از سوی مرکز آمار و اطلاعات حوزه های علمیه گردآوری، بررسی و گزارش آماری آن تدوین شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم، معاون اجرایی مرکز آمار و اطلاعات حوزه های علمیه با اعلام این خبر گفت: این طرح آماری برای تسهیل در امر برنامه ریزی مدیران حوزه و ارائه گزارش جامع به منظور ساماندهی صحیح و کاربردی فعالیت های اجرایی و عملیاتی حوزه های علمیه از سوی مرکز آمار و اطلاعات حوزه های علمیه از یک سال گذشته آغاز شد.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه طرح جامع آماری شامل اطلاعات تمام مبلغینی است که حداقل یکبار از یکی از نهادهای تبلیغی برای تبلیغ اعزام شده اند اظهارداشت: این گزارش جامع پس از نیازسنجی ها و بررسی آمار مورد نیاز مرکز مدیریت حوزه های علمیه و بعد از تهیه طرح، وارد مراحل اجرایی و علمیاتی شد.

وی به سرفصل های این گزارش جامع اشاره کرد و گفت: تعداد مبلغانی که در یکی از نهادهای تبلیغی دارای پرونده تبلیغی هستند، درصد سادات مبلغین، درصد مبلغین با سابقه تحصیل در مراکز تخصصی حوزه، درصد مبلغین دارای تدریس در حوزه علمیه قم و شهرستانها، درصد مبلغین دارای مجوز تلبس از حوزه، درصد مبلغین شاغل، وضعیت مسکن ، تاهل و تجرد ،محل تولد مبلغین و... از جمله سرفصل های مورد نظر در این گزارش است./س

برچسب ها: قم ، تدوین ، گزارش ، مبلغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.