رئیس اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کاشان از آغاز برداشت عسل از زنبورستان‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان از کاشان مجید کافی‌زاده در گفتگو با خبرنگاران گفت: 275 زنبوردار در کاشان 10 هزار و 824 کلنی زنبور عسل فعالیت می‌کنند.

وی عسل تولید شده در شهرستان کاشان را یکی از مرغوب‌ترین انواع عسل‌ها در کشور دانست و گفت: وجود گونه‌های گیاهی بسیار متنوع در مراتع و مناطق کوهستانی این شهرستان موجب تولید عسل با طعم و مزه‌ای متفاوت با دیگر عسل‌های تولید شده در مناطق کشور و دلیل کیفیت بالای عسل تولید شده در کاشان است.

به گفته وی، شهرهای قمصر، برزک، نیاسر، نشلج و جوشقان قالی از جمله مناطق کوهستانی کاشان برای فعالیت زنبورداران این شهرستان است.

کافی زاده در ادامه با اشاره به کاهش 20 درصدی تولید عسل در سال جاری نسبت سال گذشته افزود: ادامه خشکسالی در منطقه یکی از مهم‌ترین عوامل این کاهش تولید عسل در این شهرستان است.

به گفته وی، گرما و گرد و غبار هوا از شرایط تأثیرگذار در تولید این محصول است که این شرایط زنبورداران را مجبور به تغذیه مصنوعی زنبورها می کند./س

برچسب ها: اصفهان ، تولید ، عسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.