سند راهبردی فنی و حرفه‌ای تدوین شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور عصر دیروز در مراسم افتتاح سالن سنجش و ارزشیابی مهارت ارومیه گفت: سند راهبردی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تدوین شده است.

علی توکلی گفت: سند راهبردی سازمان فنی و حرفه‌ای که در آن هشت راهبرد، 27 سیاست و 260 برنامه عملیاتی شناسایی و طراحی شده به منزله نقشه راه برنامه‌های سازمان است.

وی افزود: یکی از فعالیت‌های اصلی آموزش فنی و حرفه‌ای ارزشیابی مهارت افراد است که در این راستا برای برقراری آزمون و بهبود وضعیت سنجش و ارزشیابی مهارت در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای ایجاد چنین سالن‌هایی را بیش از پیش برای برقراری آزمونی موفق سوق می‌دهد.

توکلی با تاکید بر سیاست جداسازی دو حوزه آموزش و سنجش و ارزشیابی، اضافه کرد: تمام نظام‌های آموزشی موفق دنیا، نظام‌هایی هستند که سیاست جداسازی دو حوزه آموزش و سنجش و ارزشیابی را در سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

وی افزود : این راهکار سبب ارتقای هر دو حوزه شده و آزمون پر معناتری را پیش روی آزمون شوندگان قرار داده و آموزش نیز از بازدهی موفقی برخوردار است و سبب ایجاد جامعه‌ای سرشار از مختصصان مهارت دیده می‌شود.

معاون آموزش پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به نظام جامع مهارت و فناوری نیز اشاره کرد و گفت: نظام آموزش مهارت و فناوری با هدف ارتقا و انتقال دانش کار و فناوری، به هنگام کردن مهارت‌های شغلی و افزایش مستمر و فرایند بهره‌وری، جامعیت و انسجام در سیاست‌گذاری، گسترش نظارت و پشتیبانی در تمامی سطوح تحصیلی آموزش‌های رسمی و تکمیلی بین سطوح طراحی و اجرا شده است./س

برچسب ها: تدوین ، سند ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.