نظرسنجي ها نشان مي دهد مردم آمريکا بيش از پيش خواستار پايان جنگ افغانستان هستند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني پرس تي وي، باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا زماني  جنگ افغانستان را جنگ ضروري براي آمريکا مي خواند اما اکنون به جنگ فراموش شده آمريکا تبديل مي شود. نظرسنجيها نشان مي دهد افکار عمومي آمريکا به طور گسترده با جنگ افغانستان مخالف است.
نظرسنجي موسسه افکارسنجي اي پي جي اف کي APGFK نشان مي دهد دو سوم از آمريکايي ها با جنگ افغانستان مخالفند و خواستار پايان سريع آن هستند. نظرسنجي يکي از دانشگاههاي آمريکا هم نشان مي دهد شصت درصد از کساني که براي شرکت در انتخابات ثبت نام کرده اند، بر اين باورند که آمريکا ديگر نبايد درگير جنگ افغانستان باشد.
 بيش از يک دهه از حمله آمريکا به افغانستان و اشغال اين کشور گذشته است اما اوضاع افغانستان هر روز بدتر مي شود. طولاني ترين جنگ تاريخ آمريکا تلفات و زخمي و هزينه مالي فراواني را به مردم اين کشور تحميل کرده و باعث کشته شدن دهها هزار غيرنظامي افغان شده است. آمريکا جنگ افغانستان را با بهانه قراردادن حوادث يازدهم سپتامبر و با هدف کشتن بن لادن سرکرده سابق القاعده به راه انداخت. آمارهاي سازمان ملل متحد نشان مي دهد از ابتداي سال 2012 تا کنون بيش از هزار غيرنظامي در افغانستان کشته شده اند.
پديده جديدي که آمريکا را به شدت نگران کرده ، افزايش حملات نيروهاي نظامي افغان به نيروهاي آمريکايي و ناتو است. علت خشم افغانها توهين آمريکاييها به مقدسات مسلمانان بويژه قرآن کريم و قتل اخير هفده غيرنظامي در حمله يکي از نظاميان آمريکايي بود. استفاده گسترده آمريکا از هواپيماهاي بدون سرنشين نيز از ديگر علل افزايش تنفر افغانها از نظاميان آمريکايي است. بيش از يک دهه حضور نظامي آمريکا در افغانستان زندگي را براي مردم اين کشور غيرقابل تحمل کرده است.
برچسب ها: افغانستان ، جنگ ، آمریکا ، مخالف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار