كارشناس صنعت گردشگري با اشاره به توانايي ايران در كسب جايگاه تك رقمي در جهان به عنوان جذب توريسم گفت: با فراهم آوردن زيرساخت هاي مناسب در صنعت گردشگري ، ايران مي تواند حدود 18 ميليارد دلار از اين صنعت درآمد زايي كند.

علي اكبر جلالي كارشناس گردشگري در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در رابطه با اين صنعت و تاثير آن بر اقتصاد كشور گفت:در سال 2012 ميلادي صنعت توريسم مي تواند  حدود 1.8 تريليون دلار در جهان درآمدزايي كند كه علاوه بر آن پيش بيني ها نشان مي دهد اين صنعت تا پايان سال جاري ميلادي حدود 250 شغل جديد ايجاد مي كند.

وي با اشاره به اينكه ايران مي تواند جايگاه يك رقمي را در صنعت توريسم از آ» خود كند، افزود: ايران بايد به طور متوسط حداقل 18 ميليارد دلار از درآمد توريسم داشته باشد كه به علت نبود زيرساخت هاي مناسب اين امر محقق نشده است و اين در حالي است كه توانسته ايم در سال هاي اخير گردشگري داخلي را توسعه دهيم و آن را به جايگاه مناسبي برسانيم.

اين كارشناس گردشگري خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه در سالجاري ورود 7.5 ميليون گردشگر خارجي در دستور كار سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري قرار گرفته است.

جلالي با برشمردن انواع زيرساخت هاي گردشگري شامل هتل ها و رستوران هاي مناسب و آموزش هاي عمومي مردم در برخورد با توريسم افزود: ما در كشور بايد بتوانيم معرفي درستي از مكان هاي گردشگري به زبان هاي مختلف جهان داشته باشيم چرا كه امروزه گردشگردي در جهان به گردشگري دانش بنيان لقب پيدا يافته و گردشگران قبل از ورود به هر كشور تلاش مي كنند تا اطلاعات كامل محل مورد نظر خود را به دست آورند.

وي با اشاره به عوامل تاثيرگذار بر صنعت گردشگري گفت: حمايت وسيع دولت از توسعه و وجود سايت هاي اطلاع رساني به زبان هاي مختلف و نشان دادن امنيت براي گردشگر از عوامل تاثيرگذار بر روي اين صنعت است.

جلالي با بيان اينكه صنعت گردشگري به صادرات نامرئي معروف است،‌تصريح كرد:‌استفاده صحيح از گردشگري سودي معادل دو برابر ذخاير نفتي را به كشور سرازير مي كند و از مقاوم ترين صنايع در زمان ركود و بحران جهاني است./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار