رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با وجود اساتید کم گروه پزشکی در آموزش عالی، حدود 30 درصد تولیدات علمی کشور مربوط به این گروه است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،‌ دکتر باقر لاریجانی در مراسم تقدیر از پزشکان پیشکسوت که صبح امروز اول شهریور ماه در آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: گروه پزشکی یکی از گروه های مورد اعتماد مردم بوده و بسیاری از نظر خواهی ها نشانگر اطمینان بالای عموم مردم به دانشمندان کشور، عالمان دینی و گروه پزشکی است.
 
وی با اشاره به این که در سال های اخیر به علت برخی از اشتباهات رسانه ها مقداری از اعتماد مردم نسبت به پزشکان کاهش یافته ، گفت: علی رغم این اوضاع، گروه پزشکی در صدر گروه های مورد اطمینان مردم است.
 
لاریجانی تصریح کرد: پزشکان از سرمایه های ملی و اجتماعی ما هستند که باید در حفظ و پاسداشت آنها کوشا باشیم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: روز پزشک و سالروز تولد ابن سینا فرصت مناسبی است تا به همه ابعاد انسان توجه شود.
 
وی اظهار داشت: ابن سینا یک دانشمند جامع و در همه زمینه ها صاحب نظر بود و ما نیز باید تلاش کنیم تا در گروه پزشکی گستره دیدگاه خود را وسیع تر کرده و به ابعاد مختلف انسان توجه بیشتری داشته باشیم.
 
لاریجانی ادامه داد: این امر تعامل پزشکان با سایر انسان ها را سامان می دهد و ما نیز در دانشگاه علوم پزشکی تهران نهایت تلاش خود را می کنیم تا با تاسیس دانشکده میان رشته ای و برگزاری دوره های طبیب روحانی این نگاه را در گروه های پزشکی خود توسعه دهیم.
 
وی با بیان این که پزشکان در کل تاریخ کشور یار مردم بوده اند، گفت: از نمونه های آن جنگ تحمیلی و یا زلزله اخیر در استان آذربایجان شرقی است که به نظر من خدمت رسانی گروه پزشکی زبان زد بوده است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: در زلزله اخیر گروه های پزشکی مسئولیت پذیر در 20 ساعت اولیه حدود 700 عمل جراحی را در مراکز درمانی منطقه انجام دادند که یکی از دلایل این خدمت رسانی مناسب وجود شبکه بسیار ارزشمند بهداشتی _ درمانی در کشور است.
 
لاریجانی یادآور شد: گروه پزشکی با تعداد بسیار کم اساتید در آموزش عالی کشور توانسته 30 درصد تولیدات علمی را در حوزه پزشکی تامین کند و این در حالی است که کمتر از 10 درصد بودجه های پژوهشی پزشکی در این حوزه هزینه می شود./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار