شب هنگام زمانی که چراغها نور کمی را بر روی خیابانها می تابانند افرادی دیده می شوند كه در کنار خیابان در حال گذرند و به کم رنگ دیده می شوند اما تأثیراتشان در جامعه به شکل پرنگ تری وجود دارد.

  به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، بیشترین علل موجود در انجام فرار از خانه برای دختران، شرایط اقتصادی و یا تأثیر فقر بر روی آن ها است و اختلاف با همسر، بب سوادی و نبود آگاهی و تأثیر تجملات شهری از دیگر عوامل بروز فرار است.

یک آسیب شناس در رابطه با آمار گرفته شده از دختران فراری گفت: طبق تحقیقات و آمارهای گرفته شده توسط نیروی انتظامی حدود 6 هزار و 100 دختر در سطح کشور جمع آوری شده است که علت دستگیری آنان ول گردی و فرار از خانه بوده است.

پورحسینی با اشاره به اینکه اکثر فراریان در کشورها، زنان بی سرپرست یا بدسرپرست هستند گفت: در بسیاری از موارد نبود آگاهی خانواده و اجبار خانواده عواملی برای فرار دختران و ورود آن ها به بازار کار بوده است و چه بسیارند که در این بازار کار با انواع بیماری، ضرب و شتم از سوی مشتریان مرد و خلف وعده در گرفتن دستمزد روبه رو هستند.

پورحسینی با اشاره به اینکه وضعیت رفتار خانواده با فرزند خود در فرارشان بی تأثیر نیست گفت: به طور مثال آزاد جنسی توسط پدر و برادر بزرگتر، ناسازگاری با والدین و یا ناپدری، اجبارها و بایدهای بی منطق، عدم توجه شدید زمینه مناسبی برای فرار دختران است.

پورحسینی در رابطه با مهمترین نشانه های فرار دختران از خانه خاطر نشان کرد: اختلال در خواب، اختلال در ارتباط با دوستان شامل گوشه گیری یا ارتباط بیش از حد با دوستان و بریده شدن از اعضای خانواده، حبس کردن خود در اتاق، افت نمرات درسی و پس ازنداز کردن پول از مهمترین نشانه هایی است که می تواند به فرار دختران و حتی پسران از خانه منجر شود.

گفتنی است: که این دختران فراری قلبی پاک و دلی صاف دارند ولی با برخورد با آدم های شیطان صفت که چهره ی مظلوم به خود می گیرند فریب خورده و در گرداب بدبختی فرد می روند و کاش این افراد قبل از دام افتادن فکر می کردند تا در گردابی که هیچگاه نمی توانند از آن خارج شوند نیستند و عاقبتی شوم در انتظارشان نبود./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار