ریزش مو در اثر عوامل مختلفی ایجاد می شود که پیروی از یک رژیم غذایی مناسب تا حد زیادی این مشکل را برطرف می‌کند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، کم‌خونی یکی از علت‌های اصلی ریزش مو است که برای رفع آن، مصرف مواد غذایی غنی از آهن مانند گوشت، غلات کامل، سبزیجات برگی سبز تیره، تخم مرغ، خرما و کشمش توصیه می‌شود.
این عامل اغلب یکی از موثرترین دلایل ریزش مو در خانم‌هاست که ممکن است نشانه‌ای از وجود اختلال در دستگاه گوارش و یا ناکافی بودن اسید معده نیز باشد.
ریزش مو در مردان نیز با پیروی از یک رژیم کم‌چربی می‌تواند کاهش یابد مو به طور عمده از پروتئین تشکیل شده است، بنابراین به منظور داشتن رشد خوب موها، پیروی از یک رژیم غنی از پروتئین توصیه می‌شود که از منابع غنی پروتئین می‌توان پنیر کم چرب، تخم‌مرغ، ماهی، لوبیا و ماست را نام برد.
عنصر دیگری که در ریزش مو تاثیر عمده‌ای دارد سیلیسیوم است و دانشمندان به دلیل نقش بارز این عنصر، استفاده از آن را در شامپوها توصیه کرده‌اند که در نتیجه باعث کاهش میزان ریزش مو می‌شود.
جوانه حبوبات و غلات و کلا دانه‌ها و غلاتی که به طور کامل یعنی با پوست مصرف شوند نیز غنی از سیلیسیوم هستند.
همچنین ویتامین C با افزایش جذب آهن بر ریزش مو تاثیر می‌گذارد و از طرف دیگر مصرف ویتامین باعث تسهیل خون‌رسانی به بافت مو شده و گردش خون در پیاز مو را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که پیاز مو بهتر تغذیه شود و رشد بهتری داشته باشد./س

برچسب ها: کم خونی ، ریزش ، مو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.