در روز نخست مسابقات کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان علی محمدزاده در وزن 50 کیلوگرم صاحب مدال طلا شد و سمیر یاوری، رضا مظفری و حسین شهبازی نیز در اوزان 58، 69 و 85 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران  روز نخست مسابقات کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان امروز (سه شنبه) در شهر باکو پایتخت آذربایجان برگزار شد که در پایان کشتی‌گیران کشورمان صاحب یک مدال طلا و سه مدال برنز شدند.
 
بر این اساس در وزن 50 کیلوگرم علي محمدزاده پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتايج 2- صفر، 2-2 و 6- بر يك اولكبيك ژولدوشبكوف از قرقيزستان و قهرمان سال 2012 آسيا را شكست داد. وي در دور بعد نيز توانست با نتايج 2- صفر و 9- يك آندري واتسنكو از اوكراين را شكست داد و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. محمدزاده در اين مرحله گئورگي ليژاوا از گرجستان را با نتايج 1- صفر و 1-1 شكست داد و به ديدار فينال راه يافت. محمدزاده در ديدار فينال روسلام سوزكايف از آذربايجان را با نتایج 7- 1 و 1- 1 شکست داد و صاحب مدال طلا شد.
در وزن 58 كيلوگرم سمير ياوري پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتايج 4- 2 و 2- صفر از سد اردن باتارچولون از مغولستان گذشت. ياوري در دور بعد نيز سراج‌الدين حسن‌اف از ازبكستان را با نتايج 5- 4 و 7- 4 مغلوب كرد و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. وي براي حضور در ديدار فينال به مصاف تيموراز گوريف از روسيه رفت و با نتايج صفر- 5، 1- صفر و صفر- 1 شكست خورد و به دیدار رده بندی راه یافت. یاوری در دیدار رده‌بندی با نتیجه 4 بر صفر آوتانولی کیوتسادزه از گرجستان را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.
 
در وزن 69 كيلوگرم رضا مظفري پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتايج 1- صفر و 5- صفر يركبولان تيليو از قزاقستان را شكست داد اما در دور بعد با نتايج 1- 3 و 1- 4 مغلوب اوماري گورجيدزه از گرجستان شد. مظفري با راه يافتن كشتي‌گير گرجستاني به ديدار فينال به گروه بازنده‌ها راه يافت. وي در گروه بازنده‌ها با نتايج صفر- 5، 1- صفر و 1- صفر شكست داد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. مظفری در این دیدار صبری صبریف از بلغارستان را با نتایج 1- صفر و 6- صفر شکست داد و صاحب مدال برنز شد.
 
در وزن 85 كيلوگرم حسين شهبازي پس از استراحت در دور اول در دور بعد با نتايج 1-1 ، صفر- 1 و 3-2 از سد ارن توران از تركيه گذشت وي در دور سوم اريك تيله از آلمان را با نتايج صفر- 1، 3- صفر و 4- صفر شكست داد و به مرحله نيمه نهايي رسيد. شهبازي براي حضور در ديدار فينال به مصاف چرمن باگايف از آذربايجان رفت و با نتايج 2- صفر و 2- يك مغلوب اين كشتي گير شد و راهی دیدار رده‌بندی شد وی در دیدار رده بندی با نتایج 6- صفر و 2- صفر گئورگی وانچف از بلغارستان را شکست داد و به مدال برنز رسید.
در وزن 42 كيلوگرم مرتضي فرزين فر در ديدار نخست خود با نتايج 3- 1 و 8- صفر مغلوب آنتوان ژانژيگيتوف از قزاقستان شد و با توجه به شكست اين كشتي گير در دور بعد، فرزين فر از دور رقابت‌ها كنار رفت.
 
رقابت‌های پنج وزن دوم این مسابقات از ساعت 13:30 فردا برگزار می‌شود و نمایندگان کشورمان به مصاف حریفان خود می‌روند./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.