افزایش بهاي سوخت در فرانسه

بهای انواع سوخت در فرانسه طی روزهای گذشته افزایش یافت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی اف ام تی وی ؛ با وجود وعده ها ، بهای سوخت در فرانسه نسبت به هفته های گذشته افزایش یافته است.

بهای گازوئیل در فرانسه در مقایسه با هفته گذشته یک و نیم سانتیم افزایش یافته و به یک یورو و چهل و چهار سانتیم یعنی معادل حدود سه هزار و هشتصد تومان در هر لیتر رسیده است.

بنزین بدون سرب نیز با سه سانتیم افزایش نسبت به هفته گذشته به یک یورو و شصت و هشت سانتیم برابر با چهارهزار و چهارصد و سی تومان رسیده است.

یک شهروند فرانسوی می گوید : به علت گرانی سوخت سعی می کنم در شهر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنم ،من در منطقه محل اقامتم از خودروی شخصی استفاده می کنم اما در پاریس از خودروی عمومی استفاده می کنم چون سوخت خیلی گران است . 

یک شهروند دیگر فرانسوی در حالی که به قیمت انواع سوخت در یکی از جایگاههای سوخت اشاره می کرد گفت : من می خواهم به تعطیلات بروم اما قیمت سوخت بسیار بالا است قیمت ها به طور ناعادلانه ای افزایش می یابد و بهتر است که ما کمتر خودرو بخریم .

کارشناسان معتقدند بهای سوخت به سرعت کاهش نخواهد یافت. علت این امر اوضاع بین المللی و تنش های خاور میانه است که روی بهای نفت خام تاثیر می گذارد.

فرانسوا پرن تحلیل گر مسائل راهبردی می گوید : از اول ژوئیه و در ماه اوت بهای سوخت بار دیگر افزایش یافت نکته مهم دیگر نرخ برابری یورو و دلار است.در فوریه سال دو هزار و دوازده قیمت سوخت یک یورو بود اما در روزهای گذشته این رقم به یک یورو و سه سانتیم افزایش یافت .گرانی سوخت را نیز می توان به مالیات هایی که دولت بر انرژی وضع کرده و آن ها را کاهش نداده است ربط داد.



برچسب ها: فرانسه ، افزایش ، سوخت ، بها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار