يك كارشناس اقتصادي گفت: دولت بار سنگيني براي اداره امور اقتصادي كشور برعهده دارد كه بايد بخشي از آن را به بخش خصوصي واگذار كند تا سهم بخش خصوصي در فعاليت هاي اقتصادي افزايش يابد.

حسين وكيلي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: با گسترش بورس كالا و فرآورده هاي نفتي به مرور بخش خصوصي وارد فعاليت هاي توليد، صدور و فروش فرآورده هاي نفتي مي شود كه به طور طبيعي موجب ورود بخش خصوصي به ساير صنايع و خدمات مي شود و سهم مشاركت عمومي براي اقتصاد مقاومتي گسترش مي يابد.

وي ادامه داد: در اقتصادي كه بر اصل اقتصاد آزاد استوار است بخش قابل توجهي از فعاليت هاي اقتصادي، توليد درآمد ملي و انجام فعاليت هاي بازرگاني توسط بنگاه هاي بخش خصوصي انجام مي گيرد.

وكيلي تصريح كرد: بخش خصوصي در اقتصاد كنوني ايران مي تواند نقش مقاومتي و سازنده اي براي پويايي اقتصاد و مرتفع كردن مشكلات اقتصادي ايفا كند.

وي با بيان اينكه در اقتصاد ايران براساس قانون اساسي بخش هاي شناخته شده به 3 بخش دولتي، خصوصي و تعاوني تقسيم مي شوند، گفت: با توجه به واقعيت هاي اقتصاد دنياي امروز بخش خصوصي به عنوان يكي از بخش هاي فعال و تاثيرگذار در اقتصاد ايران مطرح است.

وي تصريح كرد: صنايع و خدمات زيربنايي، غالب بخش هاي توليد ملي و بخش هاي خدماتي به عنوان گستره وسيع بدنه دولت هستند كه سهم قابل توجهي از فعاليت هاي توليدي و خدماتي اقتصاد كشور را به خود اختصاص داده اند.

وكيلي متذكر شد: سهم بخش خصوصي با توجه به پتانسيل هاي بالا و شركت هاي ثبت شده بورسي در مقايسه با گستره اقتصادي ايران بسيار محدود است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار