رييس‌جمهور گفت: بايد همه توان علمي و فناوري كشور به نوعي با صنايع دفاعي مرتبط بوده و يك هم‌افزايي هوشمندانه ميان آنها ايجاد شود و به نقطه‌اي برسيم كه توانمندي‌هاي دفاعي ملت ايران تمام مستكبران و زورگويان را متوقف كرده و به عقب براند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور پيش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در مراسم گراميداشت روز صنعت دفاعي كشور با اشاره به اينکه خداوند انسان را آفريده تا در عزت و سربلندي زندگي کند، نه اينکه زندگي خود را در جنگ و ذلت از بين ببرد، گفت: شياطين جن و انس به دنبال اين هستند که انسان را از اوج خود به پايين بکشند و در اين راستا در برابر پيشرفت پيام رهايي‌بخش انبياي الهي ايستادند و تلاش کردند تا حقيقت انساني را نابود کنند.

رييس جمهور با بيان اينکه ما بايد از حقيقت انساني در برابر اين هجوم شيطاني و از رسالت انبياي الهي در برابر مستکبران دفاع کنيم تا در پي آن، زمينه برقراري عدالت در جهان فراهم شود، نقش ملت ايران را در اين دفاع سرنوشت‌ساز نقشي ممتاز دانست و خاطرنشان کرد: مطمئناً انجام چنين ماموريت بزرگي نياز به توانايي‌هاي فرهنگي، تاريخي و علمي دارد و اگر بنا باشد ملتي بشريت را در حرکت به سمت نقطه کمال ياري دهد، نمي‌تواند به جز ملت ايران باشد.

احمدي‌نژاد تاکيد کرد: ملت ايران هميشه در پذيرفتن حق پيشتاز بوده است و هر جا حرف حقي گفته شود ملت ايران در مقابل آن مقاومت نکرده و حق‌طلبي فطري را به فعليت مي‌رساند.

وي با اشاره به معماري، هنر، ادبيات، صنايع دستي و آداب و رسوم ملت ايران خاطر نشان كرد: زندگي ايرانيان در طول تاريخ همواره زندگي فرهنگي بوده و از عمق وجود انسان براي محبت، عشق و عدالت بوده است.

رييس‌جمهور با بيان اينكه سرزمين ايران سرشار از استعدادهاي شگرف مادي، طبيعي و انساني است، اظهار داشت: اگر 20 و يا حتي 10 سال پيش بيان مي‌شد كه جوانان ايراني مي‌توانند برخي از تجهيزاتي كه امروز از آنها رونمايي شد را بسازند، عده‌اي اگر تمسخر نمي‌كردند اين كار را ناممكن مي‌دانستند اما امروز مي‌بينيم كه جوانان كشور به راحتي بر ساخت اين تجهيزات مسلط هستند.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: ايرانيان با استعداد شگرف انساني در هر عرصه‌اي اعم از علمي، فناوري، فرهنگي، هنري و ورزشي كه وارد مي‌شوند در آن درخشش دارند كه نمونه‌اي از آن در المپيك اخير به نمايش در آمد. ايران به لحاظ رشد تعداد مدال‌ها شگفتي‌آفرين مسابقات شد كه اين نتيجه چهار سال تمركز، تمرين و تلاش است و البته اگر حواشي وجود نداشت بهتر از اين نيز مي‌شد.

رييس‌جمهور با طرح اين سوال كه چرا خداوند اين همه عظمت و زيبايي را در ايران متمركز كرده است؟ گفت: علت آن است كه ملت ايران بايد نقش‌آفريني ممتازي در تحقق هدف انسان از خلقت انجام دهد.

احمدي‌نژاد با اشاره به مخالفت عده‌اي از بيان و به زبان‌آوردن نام ايران به بهانه‌هاي مختلف، آن را نشانه عدم شناخت اين افراد از محيط بين‌الملل دانست و خاطر نشان كرد: امروز عموم ملت‌ها در دنيا هنگامي كه نام ايران را مي‌شنوند، انرژي، اميد و روحيه گرفته و ملت ايران را نقطه اميد و فضاي تنفس و نجات براي خود مي‌داند.

رييس‌جمهور با بيان اينكه امروز نام ايران نامي دوست‌داشتني در جهان بوده و تنها نقطه اميد ملت‌ها، ايران است، تصريح كرد: اين به معناي آن نيست كه ملت‌ها در عرصه‌هاي مختلف حضور ندارند؛ ملت‌ها هستند اما ظرفيت‌هاي آنان هنوز بالفعل نشده تا بتوانند جلو افتاده و حركت‌آفريني كنند.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه ايران كشوري مصنوعي نيست كه در اثر زد و بندها و معاملات سياسي عده‌اي برپا شده باشد، اظهار داشت: تا تاريخ بوده، ايران نيز وجود داشته و در مدت زمان طولاني تنها در جهان نام ايران بوده است.

رييس‌جمهور با اشاره به اينكه فرهنگ، آيين، انديشه‌ها، عملكرد تاريخي و در دوره اخير ايستادگي ملت ايران در برابر مستكبران در برابر ديدگان همه مردم جهان قرار دارد، اظهار داشت: هرگاه پيشرفتي در ايران اتفاق مي‌افتد توده‌هاي مردم در سراسر جهان خوشحال شده و احساس اميد مي‌كنند.

احمدي‌نژاد افزود: خداوند اين ظرفيت‌ها را براي انجام يك مأموريت به ملت ايران عطا كرده و آن صيانت از اساس، حقيقت و كرامت انسان و زمينه‌سازي استقرار عدالت در جهان است.

رييس‌جمهور با اشاره به اينكه سخن‌گفتن از دفاع تنها به معناي دفاع از جغرافياي ايران نبوده بلكه منظور دفاع از حقيقت انسان است كه ابعادي گوناگون دارد، اظهار داشت: امروز در هر زمينه و رشته‌اي كه پيشرفت علمي مي‌كنيم، در واقع يك گام در دفاع از حقيقت انسان جلو مي‌رويم.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه ملت ايران پيشرفت در صنعت دفاعي را براي كشورگشايي، سلطه بر همسايگان، گردنكشي و تسلط بر دنيا نمي‌خواهد، بلكه اولاً آن را براي دفاع از موجوديت، سرزمين و جغرافياي خود و ثانياً براي دفاع از كيان انسانيت آن هم نه به معناي تهاجم بلكه براي بازدارندگي مي‌خواهد، تصريح كرد: صنعت دفاعي به لحاظ علمي، فناوري و اثرگذاري در محيط بين‌الملل داراي اهميت است.

رييس‌جمهور با بيان اينكه امروز در جهان نبرد اصلي در مراكز تحقيقاتي، آموزشي و فناوري است و علم فناوري و انديشه‌هاست كه با يكديگر درگير مي‌شوند، تصريح كرد:‌ امروز دشمنان بشريت از بالاترين دانش و فناوري‌ها براي توسعه سلطه‌گري خود استفاده مي‌كنند و ما اگر مي‌خواهيم از انسانيت و خومان دفاع كنيم بايد در اين طراز قرار بگيريم.

وي با بيان اينکه گستردگي و سرعت انجام کارها در صنعت دفاعي کشور افتخا‌آفرين بوده و مي‌توان عظمت خود باوري را در آنها مشاهده کرد، اظهار داشت: صنعت دفاعي در حقيقت از کيان، ‌حقوق، ‌کرامت و آزادگي انسان‌ها دفاع مي‌کند.

احمدي‌نژاد تأكيد كرد: صنعت دفاعي كشور بايد پيشرفته‌ترين علوم، فناوري‌ها و دانش روز را مورد استفاده قرار دهد تا بتواند بازدارنده باشد.

رييس‌جمهور با بيان اينكه بايد همه توان علمي و فناوري كشور به نوعي با صنايع دفاعي مرتبط بوده و يك هم‌افزايي هوشمندانه ميان آنها ايجاد شود، اظهار داشت: نبايد هيچ ظرفيتي وجود داشته باشد كه بتواند به صنايع دفاعي كمك كند، اما با اين صنايع مرتبط نباشد.

احمدي‌نژاد حركت پيشقراولي و پيشراني ساير صنايع كشور را از نقش‌هاي ديگر صنايع دفاعي كشور دانست و تصريح كرد: اگر صنعت دفاعي در جايگاه خودش بوده و حركت پيشتاز خود را گسترش دهد، ساير صنايع كشور را به دنبال خود به حركت در خواهد آورد.

رييس‌جمهور ادامه داد: در بعضي از كشورهايي كه در اين امور پيشرفته‌تر از ساير كشورها هستند، صنايع دفاعي، صنعت معيار بوده و بسياري از استانداردها حتي در بخش مسكن توسط صنايع دفاعي عرضه شده و صنعت دفاعي از ساير صنايع پشتيباني مي‌كند.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه بسياري از تجهيزات ساخته شده در صنايع دفاعي با تغييراتي جزئي مي‌تواند در خدمت بخش‌هاي مختلف توليد، صنعت و كشاورزي قرار بگيرد، گفت: صنعت دفاعي در بسياري از موارد مي‌تواند با بخش‌هاي مختلف دست به دست هم داده و نيازهاي عمومي كشور را تأمين كند.

رييس‌جمهور با اشاره به اينكه بخش تحقيقات و علمي صنايع دفاعي كشور پشتيبان خوبي براي ديگر صنايع كشور است، خاطر نشان كرد: باورم اين است كه در حداكثر دو برنامه 5 ‌ساله صنعت دفاعي كشور مي‌تواند به صنعت دفاعي مرجع در دريا، هوا، زمين و الكترونيك تبديل شود و سرعت شتاب سال‌هاي اخير در اين صنعت اين ادعا را ثابت مي‌كند.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه ملت ايران و صنايع دفاعي كشور امروز از يك حقيقت ارزش والاي انساني دفاع و صيانت مي‌كند، كار دفاعي ملت ايران را ارزشمند، انساني و زيبا دانست و اظهار داشت: بايد به نقطه‌اي برسيم كه توانمندي‌هاي دفاعي ملت ايران تمام مستكبران و زورگويان را متوقف و بلكه به عقب براند.

رييس‌جمهور با اشاره به اينكه همه امكانات، استعدادها و دانش براي تحقق اين خواسته در كشور وجود دارد، تصريح كرد: بايد به همين سرعت، شتاب، دلسوزي، روحيه، ابتكار، خلاقيت و همت و اراده رو به جلو حركت كنيم.

احمدي‌نژاد اظهار اميدواري كرد: حركت رو به جلوي ملت ايران در ابعاد گوناگون بخصوص در عرصه دفاعي بيش از گذشته موجب خودباوري، اميد و حركت ساير ملت‌ها و محو انديشه سلطه‌جويانه و ستمگرانه و استقرار محبت و عدالت در جهان شود.

پيش از سخنان رييس‌جمهور، سردار وحيدي وزير دفاع و پيشتيباني نيروهاي مسلح گزارشي از عملكرد وزارتخانه متبوع خود ارائه كرد.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار