نماینده مردم اهر و هریس در مجلس از اعطای تسهیلات بانکی کم‌بهره به 10 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده شهری خبر داد و گفت: در تلاشيم تا علاوه بر افزايش ميزان تسهيلات بانكي، كارمزد 4 درصدي اين تسهيلات را نيز حذف كنيم.

عباس فلاحی باباجان نماينده مردم اهر و هريس در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: براي ساخت مسكن 20 هزار خانوار روستايي زلزله‌زده، وام 12/5 ميليون توماني در نظر گرفته شده كه زمان بازپرداخت آن از سه سال آينده آغاز مي‌شود.

وي در ادامه با بيان اينكه كارمزد اين مبلغ وام 4 درصد است، افزود: ما به زلزله‌زدگان قول داده‌ايم كه اين كارمزد اندك را نيز حذف و وام 12/5 ميليون‌ توماني را افزايش دهيم و اين مبلغ جدا از سه ميليون تومان تسهيلات بلاعوضي است كه در اختيار هموطنان زلزله‌زده قرار خواهد گرفت.

عضو كميسيون عمران مجلس همچنين تصريح كرد: براي 10 هزار خانوار شهري نيز تا 20 ميليلون تومان وام در نظر گرفته‌شده كه پس از احراز نتيجه ارزيابي مسئولان مربوطه در اختيار مردم قرار خواهد گرفت.

فلاحي باباجان با اشاره به روند آواربرداري و بازسازي مناطق آسيب‌ديده بر اثر زلزله گفت: آواربرداري مناطق زلزله‌زده از امروز سرعت يافته و پي‌كني براي احداث مسكن روستايي نيز شروع شده است.

وی در ادامه گفت: به منظور ساماندهی احشام روستائیان آسیب‌دیده با معرفی سازمان جهاد کشاورزی تسهیلات لازم به ایجاد مکانی مناسب برای دام نیز اعطا می‌شود تا تا مقدمات لازم بر استقرار دام روستائیان زلزله‌زده در روستاها فراهم شود.

 نماينده اهر و هريس با بيان اينكه با فرارسیدن فصل سرما نیازمند برنامه‌ریزی مناسب جهت تسریع در عملیات اجرایی ساختمان‌ها هستیم، اظهار داشت: براي عمليات آواربرداري 5 روز و براي ساخت مسكن روستايي و بازسازي ساخت شهري دو ماه وقت در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم اهر و هریس گفت: بازرسی از 17000 واحد مسکونی شهری توسط اکیپ‌های فنی و تخصصی آغاز شده و بزودی یک میلیون تومان وام بلاعوض در مناطق زلزله زده پرداخت می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بيان اينكه با هر مدیر و مسئولی که در اجرای امورات محوله به زلزله‌زدگان تعلل و کم کاری كند برخورد جدی می‌کنیم، بر لزوم همكاري و همياري تمام دستگاههاي ذيربط در ساير استانهاي كشور براي ترميم چهره زلزله‌زده آذربايجان شرقي تا پيش از آغاز فصل سرما تاكيد كرد.

انتهاي پيام/س2

 

انتهاي پیام

برچسب ها: زلزله ، اهر ، هریس ، آذربایجان ، وام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار