تركيبات خاصي از كاكائو مي‌تواند جريان خون در مغز را تقويت كند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ماده فلاوانول، ماده‌اي مغذي در كاكائو است كه مي‌تواند در سلول‌هاي مغز به عنوان ضداكسيداسيون و ضدعفونت كاربرد داشته باشد. اين خصوصيات شيميايي مي‌تواند سلول‌ها و نسوج مغز را از آسيب حفظ كرده و در نتيجه مانع بروز بيماري‌هاي قلبي و سرطان شود.

محققان بر اين باورند كه استفاده از غذا و نوشيدني‌هايي كه حاوي اين ماده هستند، مي‌تواند فرآيند مشكلات مغزي را با كاهش روبه‌رو كند و براي اثبات آن روي 34 فرد 59 تا 83 ساله كه اعتياد نداشته و به بيماري‌هايي نظير ديابت يا فشار خون مبتلا نبودند، آزمايش به عمل آوردند.
افراد مورد آزمايش در يك گروه ميزان 450 ميلي‌گرم از فلاوانول را 2 بار در روز مصرف كرده و گروه دوم مقدار 18 ميلي‌گرم از آن را مورد استفاده قرار دادند و سپس براي بررسي توسط دستگاه فراصوتي به آزمايشگاه منتقل شدند.براساس گزارشCBC NEWS ، پس از گذشت يك هفته ميزان تقويت جريان خون در افرادي كه ميزان بالايي از فلاوانول را مصرف كرده بودند، 8 درصد افزايش يافته بود كه در هفته دوم به 10 درصد رسيد.
در عين حال بهبود جريان خون در افرادي كه ميزان بيشتري از اين ماده را مصرف كرده بودند، بسيار چشمگيرتر از كساني بود كه ميزان كمتري از اين ماده را مصرف كرده بودند.محققان با مشاهده اين نتايج اعلام كردند كه ماده فلاوانول موجود در كاكائو مي‌تواند در بهبود شرايط مغز براي جلوگيري از ابتلا به بيماري‌هايي مانند جنون و سكته مغزي بسيار موثر باشد./س

برچسب ها: کاکائو ، بهبود ، جریان خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.