مجموعه دفاتر جامعه اسلامي دانشجويان آذربايجان با صدور نامه‌اي خطاب به نخست وزير تركيه از سياست‌هاي وي درباره مسائل جهان اسلام انتقاد كردند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، متن نامه مجموعه دفاتر اتحاديه جامعه اسلامی دانشجویان آذربايجان به اردوغان به شرح ذيل است:

بسمه تعالي

جناب آقای رجب طیب اردوغان

نخست وزیر محترم کشور جمهوری ترکیه

با سلام

همه مومنان با هم براساس تعالیم قرآن برادرند و براساس آیات و روایات ما مسلمانان می‌باید آینه برادر مومن خود باشیم نگاشتن این نامه من باب انجام وظیفه است و هدفی جز خشنودی الهی و انجام تکلیف الهی پشت آن نیست.

خبری روی خروجی اکثر خبرگزاری‌هاي دنیا قرار گرفت: در کشور ترکیه که سالهاست سعی می‌شود اسلام در جامعه زدوده شود جریان اسلام گرایی قدرت را به دست گرفت.

انتشار این خبر کافی بود که ملتهای مسلمان احساس کنند بعد از دولت جمهوری اسلامی ایران دولتی دیگر برای حمایت از آنها برسرکار آمده است و آرمان قدس شریف تا تحقق ،گام‌هایی اساسی برایش برداشته خواهد شد و همه منتظر اقدامات سریع و هوشمندانه در جهت منافع اسلام و مسلمین از دولت ترکیه مانند دولت جمهوری اسلامی ایران بودند اما این امید و آرزو جز مقاطعی کوتاه ،دگر رنگی به خود ندید و مسلمین دیدند که انگار باز تنها جمهوری اسلامی ایران است که در برابر صهیونیست‌ها ایستاده وآن دولتی که با نام اسلام گرایی بر سرکار آمده عمل ملموسی در جهت منافع ملت‌ها انجام نداده است.

جناب آقای اردوغان!

چندی است که مسلمانان بیدار شده و در شمال آفریقا و جنوب خلیج فارس به میدان آمده و فریاد آنها خواب جهانخواران عالم را آشفته کرده است ما دریافته ایم که حضرتعالی به دلیل آنکه مشاورانتان به خوبی شما را مطلع نمی‌سازند از قافله ملتها عقب افتاده‌اید و در بعضی مسائل ادامه دهنده راه غرب شده‌اید مایلیم پیرامون چند کشور و چند موضوع به صراحت مطالبی را با شما در میان گذاریم امید است که اولا مقبول حضرت حق و ثانیا باعث آگاه شدن شما پیرامون این چند مسئله شود.

1- عربستان سعودی: کشوری که اینک در مسائل منطقه مانند دو بازیکن هم تیمی برای هدفی مشترک عمل می‌کنید این کشور از استبدادی ترین کشورهای دنیاست و همه چیز در آن در اختیار یک نفر است و هیچ قانونی برآن حاکم نیست حتی شاهزادگان آن کشور هم نسبت به اوضاع داخلیشان معترض اند چندی است که عربستان به بحرین نیرو اعزام کرده و مخالفین وضعیت موجود در آن کشور را سرکوب می‌کند و حضرتعالی سکوت کردید و مدتهاست مردم عربستان برای تغییرات اساسی در کشور خود در تلاشند و تازگی این قیام قوتی تازه یافته و به موازات آن سرکوب مردم شدید تر شده و هر روز عده ای کشته و زندانی می‌شوند اما باز حضرتعالی موضعی نگرفتید آیا مردم عربستان بشر نیستند یا مسلمان نیستند که حضرتعالی نسبت به اتفاقات آن کشور چشم خود را بسته اید.

2- بحرین: آنچه در بحرین اتفاق می‌افتد دل هر ناظر و بیننده‌ای را به درد می آورد اما انگار برای شما هیچ تأثر و غمی را ایجاد نمی‌کند . چرا که سکوت کرده اید و اصلا اتفاقات بحرین برایتان مهم نیست اکثریت قاطع یک ملت وضع موجود را نمی‌خواهند به دلیل این خواسته‌است که کشته می‌شوند زندانی می شوندو شکنجه می‌بینند و غرب پرهیاهو و به تبع آن شما کر و کور و لال شده اید آیا ملت بحرین بشر نیستند مسلمان نیستند شما چه موضعی گرفته‌اید.

3- فلسطین: فلسطین مدتهاست که اتفاقاتش یکی از ناراحتی‌های مسلمین است و هر انسان آزاده از آنچه در فلسطین می‌گذرد ناراحت و غمناک می‌شود حضرتعالی علی رغم تمام ژست‌هایی که گرفته‌اید هنوز با رژیم منحوس صهیونیستی رابطه دارید و چشم خود را برکشته شدن هر روزه فلسطینیان بسته‌اید. فلسطینی‌ها چه آنها مسلمان نیستند بشر نیستند شما چه کرده اید؟

4- قطر؛ امارات متحده عربی ،عمان و اردن: اساسا در این کشورها هر صدایی با سفیر گلوله خاموش می‌شود و کوچکترین مخالفتی در نطفه خفه و حضرتعالی سکوت کرده‌اید و در بعضی جاها با سران این کشور‌ها همراه می‌شويد مردم این کشورها چه آیا آنها را هم بشر و مسلمان نمی‌دانید؟

5- عراق: طارق الهاشمی در بسیاری از انفجارهای عراق متهم است و دستش به خون خیلی‌ها آلوده شده است و این شمایید که از وی حمایت می‌کنید و راه را برای دیگر آدم کش ها باز می‌كنید و اجازه نمی‌دهید عراق روی آرامش را ببیند دولتی که براساس رأی ملت برسرکار آمده و برآمده از خواسته‌ای ملی است را سعی می‌كنيد که تضعیف کنید. آیاپناه داده به آدمکش‌ها شرعا و عقلا صحیح است مردم عراق مسلمان و بشر نیستند به عمل خود دقت بیشتر می‌كنيد.

6- سوریه: مدتهاست باشگاه صهیونیستهای دنیا از دولت و ملت سوریه کینه به دل دارد این کینه بدان جهت است که برعکس عده‌ای به جای آنکه دست حمایت از قدس و آرمان آن را بکشد با تمام توان از جریان مقاومت دفاع کرده و خود جزیی از جریان مقاومت است عده‌ای تروریست مسلح به جان ملت سوریه افتاده‌اندو نظم و امنیت در این کشور را بر هم زده‌اند سران استکبار برایشان کف و سوت می‌زنند و اسلحه می‌فرستند تا دولت را سرنگون و یا لاقل تضعیف نمایند وظیفه یک مسلمان آگاه هر چند انتقاداتی نسبت به عملکرد دولت سوریه داشته باشد الان حمایت از آن است و حتی سکوت راهم نباید جایز بداند اما شما تمام امکانات کشور را در اختیار تروریست‌ها قرار داده‌اید و این کار شما در بهترین حالت می‌تواند اینگونه تفسیر گردد که در اشتباهید و اگر نخواهیم بگوییم عامل دست غرب شده اید مردمی که امروز در سوریه زندگی می‌کنند مدتهاست آرامش ندیده‌اند زیر ساخت‌های اقتصادی در کشورشان از بین می‌رود و هیچ کس پاسخگوی جنایات تروریست‌ها نیست.

در عربستان، بحرین و دیگر کشورها مردم سلاحشان ندای ا... اکبر است اما در عراق و سوریه تروریست با سلاحهای غربی تجهیز می‌شوند.یقینا آنان که با ندای الله اکبر به میدان آمده اند چه به مطلوب دنیوی برسند وکه همان تغییر وضع است و چه نرسند پیش خدای خود ماجورند. اما اینان که اسلحه به دست آمده اند و حامیان آنها یهود و نصاری هستند، هم‌نشین آتش جهنم خواهند شد چرا که قرآن کریم پیرامون این گونه اعمال خوشایند یهود و نصاری گردد هشدار داده است.

جناب آقای اردوغان تا سرای آخرت و خوابیدن در جایگاه ابدی فاصله ای نمانده و یقینا طولی نخواهد کشید فرشته مرگ به اذن الهی جان یک یک ما را قبض خواهد کرد باید عملی انجام دهیم که در پیشگاه عدل الهی شرمنده نباشیم سیاست خارجی دولت حضرتعالی در راستای اهداف اسلام نیست و در تعارض با آنها است حرف حق شاید تلخ باشد اما حق است برادر گرانقدر راقمین این سطور براساس وظیفه الهی عمل کردند که فرداي قیامت طلبکار آنها نباشید نیک بدانید که خداوند وعده داده و وعده وی حق است زمین به بندگان صالح ارث خواهد رسید کاری کنیم آنگاه که منجی موعود به اذن الهی ظهور کرد از دشمنان حجت حق نباشیم.

انتهاي پيام/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار