با یکی از موارد کنترل هیجان که استراحت دادن عضلات عمیق است آشنا شوید و می توانید آن را به کار ببرید.

دکتر داود کاظمی صالح، دارای رتبه ممتاز بورد تخصصی قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: هنگامی که هیجانات روحی، استرس، فشار و نگرانی ها در زندگی یک فرد حساس زیاد باشد طوری که جزئی از زندگی وی شود ، در آن صورت می تواند سبب مشکلاتی مانند افزایش فشار خون و بیماریهای عروق کرونر شود.

وی تصریح کرد: برای کاهش دادن هیجانات و فشارهای روحی زندگی باید آنها را از بین برد و یا در صورت پیشگیری نکردن از وقوع آنها، کارهای متفاوتی را انجام داد که یکی از این کارها کنترل هیجان با استراحت دادن عضلات عمیق است.

کاظمی صالح در رابطه با کنترل هیجان با استراحت دادن عضلات عمیق توضیح داد: می توان به دراز کشیدن ، بستن چشم ها و اهمیت ندادن به صداهای محیط اطراف پیام های حسی که به مغز فرستاده می شوند را قطع کرد که در نتیجه آن سبب ایجاد و برقراری تعادل در جسم و فکر می شود.

این متخصص افزود: برای این کار ابتدا با یک تنفس عمیق شروع کنید، سپس تمام عضلات بدن را شل کرده و استراحت دهید و پس از این کار به استراحت فکری با رویا پردازی انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: تمام این کار و مراحل باید پانزده تا بیست دقیقه طول بکشد که می توان دو بار در روز به این کار مبادرت کرد./ح
برچسب ها: استرس ، عضلات ، هیجان ، فشارخون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار