در جلسه كميسيون تنظيم بازار خراسان رضوی جلوگيری از اخلال دلال‌ها و عناصر سودجو در بازار بررسی شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، معاون برنامه‌ريزي استانداري خراسان رضوي در اين جلسه گفت: بازار مبتني بر توليد و توزيع است و اگر توليد و توزيع با برنامه‌ريزي مديريت شود، قطعا ناهنجاري‌هاي موجود در بازار مديريت مي‌شود.

عباس نياوند دراين جلسه اظهار کرد: در مباحث تنظيم بازار بايد به صادرات و واردات و سرعت و دقت توجه كنيم و متوليان توليد تحليل و پيش‌بيني دقيق از توليد داشته باشند.

وي با اشاره به اينكه دلال‌ها و عناصر سودجو در بازار اختلال ايجاد مي‌كنند، گفت: اين عوامل بايد كشف و به دستگاه‌هاي اميني و اطلاعاتي معرفي شوند.

نياوند بر تنظيم بازار مرغ و تخم‌مرغ و مديريت توليد آن با برنامه‌ريزي و پيش‌بيني تأكيد كرد .

معاون برنامه‌ريزي استانداري خراسان رضوي با اشاره به ظرفيت 5/1 برابري توليد گوشت مرغ در مقايسه با نياز بازار در واحدهاي پرورش مرغ گوشتي استان، تصريح كرد: براي حذف واسطه‌ها و دلال‌ها ضمن انجام كار اطلاعاتي، سازمان صنعت، معدن و تجارت با همكاري تعزيرات حكومتي بايد فضاي دلالي را ناامن كنند.

وي تأكيد كرد: جهاد كشاورزي بايد در 48 ساعت آينده به تشكيل كميته تخصصي محصولات كشاورزي براي برون‌رفت از وضعيت كنوني گوشت مرغ با برنامه مشخص اقدام كند.
نياوند گفت: از هم‌اكنون بايد پيش‌بيني توليد بر اساس نياز بازار در ماه‌هاي آينده صورت پذيرد و در صورت لزوم گوشت مرغ از ديگر استان‌ها يا از خارج كشور وارد شود.

وي همچنين بر تسريع در انجام فرايند تخصيص سبد كالاهاي ماه مبارك رمضان كارمندان و اعلام آمار كاركنان دستگاه‌هاي دولتي استان به مراجع ذي‌ربط از سوي دستگاه‌هاي متولي تأكيد كرد.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نيز نگاه ويژه متوليان تنظيم بازار را در آستانه بازگشايي مدارس و خريدهاي پاييزه شهروندان با توجه به آغاز دور دوم سفرهاي زائران حضرت رضا‌(ع‌) ضروري دانست.

علي صفرزاده با بيان اينكه كميسيون تنظيم بازار محصولات كشاورزي بايد براي تأمين و ذخيره‌سازي تخم‌مرغ براي ماه‌هاي آينده، راهكارهايي از قبيل تأمين نهاده، تشويق براي ذخيره‌سازي، تأمين نقدينگي و... ارائه بدهد، گفت: درباره افزايش قيمت گوشت مرغ، خروج گوشت مرغ از استان با وجود محدوديت خروج و انجام اقدامات بازدارنده از عرضه در پاسخ‌گويي به تقاضا كه امكان برنامه‌ريزي را از ما ساقط مي‌كند، بخش توليد بايد برنامه خود را ارائه دهد.

دبير كميسيون تنظيم بازار استان بر تأمين نهاده‌هاي مورد نياز مرغداران، دقت و اعمال انضباط و مقررات از سوي دستگاه‌هاي مسئول، حمايت از توليد و حفظ منزلت اين بخش و تامين تقاضاي بازار از سوي توليد‌كننده تاكيد كرد.

یادآوری می شود: در اين جلسه درباره مباحث مربوط به شير خام نيز مقرر شد جلسه‌اي در اداره كل دفتر هماهنگي امور اقتصادي استانداري با مشاركت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، جهاد كشاورزي، دامداران، كارخانجات و اصناف عرضه‌كننده تشكيل و تصميمات كارشناسي شده گرفته شود./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.