برای تامین آب موردنیاز شهروندان و روستانشینان و بخش های کشاورزی و صنعت 27 سد در استان گیلان ساخته می شود .

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان ، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: 7 سد آماده اجرا و 20 سد در دست مطالعه است که  در صورت بهره‌برداری از این پروژه ها  430 میلیون مترمکعب آب برمنابع آبی استان افزوده  می شود.
سیف الله آقابیگی ، با اشاره به اینکه 11 سد لاستیکی با حجم ورودی80 میلیون مترمکعب در گیلان ساخته می شود به احداث سدهای شهر بیجار، شفارود و پلرود در استان اشاره کرد و گفت: این سدها قادرند در مجموع 540 میلیون مترمکعب در چرخه تولید آب استان وارد کند.
وی ، به ورودی یک‌میلیارد و 400 میلیون مترمکعب آب در سال گذشته در سد سفیدرود اشاره کرد و گفت: هم اکنون بیش از 610 میلیون مترمکعب آب در پشت سد سفیدرود ذخیره شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان را پر باران‌ترین استان کشور نامید و اضافه کرد: 53 درصد از بارش‌های این استان تبخیر شده و 47 درصد بقیه باران مفید است.
آقابیگی با تاکید بر اینکه 
، احیای آب‌بندان‌ها و اجرای شبکه‌های آبیاری می‌تواند 500 میلیون مترمکعب آب را تامین و صرفه‌جویی کند.
وی اجرای طرح‌های پسآب را تامین کننده 50 میلیون مترمکعب آب در افق 1404 در گیلان اعلام کرد و افزود: توفیق همه نهادهای ذیربط و استفاده بهینه از منابع آبی استان به رفتار کشاورزان در بهره گیری از آب دارد در غیر اینصورت با کاهش حدود 700 میلیون مترمکعبی آب روبرو خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان خاطر نشان کرد: با توجه به کاهش 17 درصدی بارندگی ها در مقایسه با 40 سال گذشته در کشور ، از ابتدای امسال تاکنون یک‌‌هزار و 81 میلی‌متر بارش در گیلان ثبت شده است که در مقایسه با پارسال حدود 46 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 26 درصد افزایش دارد.//س
برچسب ها: ساخت ، سد ، گیلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.