معاون وزير نفت گفت: با توجه به تعميرات به موقع چاه ها اميدورايم بازيافت خوبي از نظر تداوم توليد بدون وقفه تا چندين سال آينده داشته باشيم.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا) ، احمد قلعه باني گفت : امسال تقريبا تعميرات اساسي خوبي در مناطق نفت خيز جنوب داشتيم که در 40 تا 50 سال اخير بي نظير بوده است.

وي افزود : اولويت اصلي شرکت ملي نفت ايران، حفظ و افزايش ظرفيت توليد بر مبناي اصول صيانت از مخازن نفت و گاز است.

قلعه باني گفت : حفاري چاه هاي جديد و تعمير چاه هاي موجود ، استفاده از شيوه هاي جديد حفاري چاه هاي توسعه اي و تعميري و بکارگيري تلمبه هاي درون چاهي و فناوري هاي نوين فرازآوري نفت خام ، تزريق گاز از راهکارهايي است که براي حفظ و نگهداشت توليد استفاده مي شود.

مدير عامل شرکت ملي نفت ايران با اشاره به امضاي قرارد توسعه ميدان اروند ميان شرکت نفت و گاز اروندان و شرکت مهندسي و ساخت تاسيسات دريايي ايران گفت : نفت درجاي ميدان اروند بين 500 ميليون بشکه تا يک ميليارد بشکه تخمين زده شده است و ممکن است ميزان آن به بيشتر از برآورد اوليه برسد.

قلعه باني با بيان اين که تا پايان امسال همه ميدان هاي مشترک نفت و گاز تعيين تکليف مي شود ، افزود: شايد تا پيش از پايان امسال بتوانيم به اين هدف دست يابيم.

قرارداد توليد و توسعه ميدان نفتي اروند اين هفته به امضا رسيد و سرمايه مورد نياز براي توسعه آن 135 ميليون دلار در نظرگرفته شده است.

بر اساس برنامه، در مرحله توليد زودهنگام روزانه پنج هزار بشکه از ميدان اروند توليد مي شود و اين ميزان در فاز نخست توسعه آن به روزانه 10 هزار بشکه تا 20 هزار بشکه افزايش مي يابد.

ميدان نفتي اروند حداکثر در مدت 18 ماه به بهره برداري خواهد رسيد و نفت توليدي از اين ميدان به پالايشگاه آبادان منتقل مي شود./عب
برچسب ها: نفت ، تولید ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار