وي از تعیین تکلیف 98 درصد میدان های مشترک کشور خبر داد و گفت: تنها 2 درصد از میدان ها تعیین تکلیف نشده است که با تاکید وزیر نفت این تعداد نیز تا پایان سال تعیین تکلیف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، احمد قلعه بانی در کنفرانس راهکارهای نظام توسعه و بهره برداری در بخش بالادستی نفت و گاز ایران با اعلام 155 میلیارد بشکه ذخیره قابل برداشت نفت و 35 تریلیون مترمکعب ذخیره گازی در کشور، گفت: در طول بیش از یکصد سال از تاریخ تولید نفت و گاز در کشور تنها 22 درصد از ذخایر نفت و گاز کشور برداشت شده که این موضوع حاکی از ذخایر عظیم در ایران است.
وی با تاکید بر این که روش های متعارف تولید که در 100 سال گذشته در صنعت نفت استفاده می شده است، امروز پاسخگوی نیاز این صنعت نیست، گفت: امروز صنعت نفت نیازمند تحول در بخش بالادست است که این مهم نیز باید با استفاده از پیاده سازی قوانین انجام شود.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ضرورت توسعه سرمایه های انسانی برای ایجاد تحول در بخش بالادست نفت و گاز را یکی دیگر از نیازهای امروز صنعت نفت خواند و گفت: تحصیلات دانشجویان و تحقیقات استادان می تواند به عنوان کلید حل مشکلات کنونی صنعت نفت مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
معاون وزیر نفت همچنین بر حضور فعال و متحد بخش خصوصی با شرکت های دولتی تاکید کرد و گفت: امروز صنعت نفت نیاز دارد که بخش خصوصی و دولتی با اتحاد راهبردی نیازهای آن را برطرف کنند.
قلعه بانی همچنین به حضور شرکت مپنا در بخش استخراج و تولید گاز و برق در میدان فروز بی اشاره و اظهار امیدواری کرد که شرکت های خصوصی بیش از گذشته در زمینه استخراج و تولید از میدان های نفت و گاز حضور یابند.
وی یادآور شد: سرمایه گذاری در صنعت نفت و تولید در این صنعت گران تر از گذشته می شود که عمده دلیل آن هم گذشتن عمر میادین از نیمه آن است.
قلعه باني خاطر نشان كرد: باید به منظور تحقق اهداف برنامه پنجم در تولید نفت و گاز به روز بازیافت ثانویه برنامه ریزی شود که البته اقدام هایی نیز در این زمینه انجام شده، ولی ناکافی است./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار