رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بهره‌مندی مناطق زلزله‌زده از امکانات کلانشهرها برای بازسازی روستاهای آسیب دیده خبر داد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، علی‌اکبر آقایی صبح امروز در بازدید از مناطق زلزله‌زده در جلسه بررسی مشکلات زلزله زدگان نیاز اصلی مناطق زلزله‌زده را ساخت اماکن دائمی برای زلزله‌زدگان اعلام کرد و افزود: تلاش می‌کنیم با مشارکت خیران مسکن‌ساز و مدرسه‌ساز و حمایت تشکل‌های مردمی مدارس، مساجد، مکان‌های عام المنفعه و اماکن عمومی مناطق آسیب دیده را با مشارکت خیران بازسازی و نوسازی کنیم.

وی افزود: مجلس آمادگی دارد که در متمم بودجه 91 اگر نیاز به اعتباری بیشتر برای مناطق آسیب دیده باشد در قالب طرح و یا لایحه حمایت کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در بازدیدی که از منطقه زلزله‌زده اهر و هریس داشتیم، اقدامات لازم برای استقرار موقت به اتمام رسیده و سرویس‌های بهداشتی، حمام صحرایی، اکیپ بهداشتی و درمانی و اقدامات زیربنایی در مناطق زلزله‌زده مهیا شده است و تلاش داریم برای سرعت بخشی به برنامه‌های بازسازی با تزریق و افزایش ماشین‌آلات جدید راهسازی به امکانات موجود از طریق اکیپ‌های راه و ترابری استان در روند بازسازی تسریع شود.

*حضور ستاد بحران در مناطق زلزله‌زده کمرنگ است

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی دو ضرورت مهم در مناطق زلزله‌زده را تا رسیدن فصل سرما اسکان افراد و احشام برشمرد و افزود: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا با هماهنگی‌های لازم و پشتیبانی رئیس مجلس در روند اجرایی تسریع کند.

وی گفت: حضور ستاد بحران استان در مناطق زلزله‌زده بسیار کمرنگ بود و باید در این زمینه تدابیر لازم اتخاذ شود./ج1

برچسب ها: تبریز ، شورا ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.