دبير كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: جلوگيري از دوقطبي شدن جهان هدف اساسي تشكيل اجلاس غيرمتعهد‌ها است.

محمدحسن آصفري نماينده مردم اراك و كميجان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به نزديك شدن اجلاس غيرمتعهدها و حضور بيش از 100 رئيس جمهور در تهران گفت: اجلاس غيرمتعهدها فرصت مناسبي است تا بتوانيم در چارچوب وحدت و تماميت اراضي كشورها و به دور از خصومت و درگيري به مسايل كشورهاي عضو رسيدگي كنيم.
 
وي در ادامه با توجه به اينكه دو سوم كشورهاي جهان عضو اجلاس غيرمتعهدها هستند تصريح كرد: موقعيت خوبي براي برنامه‌ريزي در بحث‌هاي كلان  اقتصادي، سياسي و فرهنگي ميان كشورها است.
 
نماينده مردم اراك و كميجان در مجلس با اشاره به مهمانان ويژه اين اجلاس، گفت:‌ چند مهمان ويژه دعوت شده‌اند كه پوتين نيز از جمله آنهاست و پيشنهاداتي نيز جهت پيشبرد اهداف جنبش مطرح شده كه در حاشيه اجلاس در كميته‌هاي تخصصي بايد به آنها رسيدگي شود تا از يكه ‌تازي قدرت‌هاي بزرگ در منطقه جلوگيري شود.
 
آصفري در پايان هدف برپايي اجلاس غيرمتعهدها را جلوگيري از دوقطبي شدن جهان دانست و خاطرنشان كرد:‌ جلوگيري از درگيري و جنگ و حفظ تماميت ارضي و عدالت از اصول اساسي كشورهاي عضو اجلاس غيرمتعهدها است براين مبنا هيچ كشوري نبايد خود را برتر از كشوري ديگر بداند و  اين برتري سبب زورگويي به كشوري ديگر شود.
انتهاي پيام/ر
برچسب ها: جنبش ، اجلاس ، تعهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار