عفونت های قارچی عمیق در صورت کنترل و درمان نشدن به موقع، می توانند از طریق لایه های عمیق پوستی به خون و اندام های داخلی بدن سرایت و تهاجم کنند.

منصور جواهری متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: در صورتی که شرایط محیطی برای رشد عفونت های قارچی فراهم باشد، این عفونت ها به سرعت در بدن رشد کرده و قسمت هایی از پوست را آلوده می کنند.
 
وی افزود: علاوه بر فراهم بودن شرایط محیطی یعنی وجود حرارت و رطوبت کافی ، مصرف برخی از داروها، بیماری هایی همچون بیماری های زمینه ای و مزمن، عفونت های دیگر، نقص سیستم ایمنی، عوامل ارثی و ژنتیکی نیز می توانند خطر بروز عفونت های قارچی را افزایش دهند.
 
جواهری با اشاره به خطراتی که عفونت های قارچی می توانند برای انسان ایجاد کنند، تاکید کرد: عفونت های قارچی عمیق در صورت کنترل و درمان نشدن به موقع، می توانند از طریق لایه های عمیق پوستی به خون و اندام های داخلی بدن سرایت کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: با تشخیص به موقع عفونت های قارچی به ویژه موارد شدید و عمیق آن و انجام نمونه برداری و آزمایشات دقیق ، امکان درمان مناسب این عفونت ها افزایش می یابد./عط
برچسب ها: عفونت ، قارچی ، انسان ، سرایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار