سرپرست معاونت بهبود توليدات دامي آذربايجانشرقي گفت: سرشماري کلني‌هاي زنبورعسل استان از اول مهرماه به مدت 20 روز آغاز مي‌شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، عبدالهي  در گفتگو با خبرنگاران ضمن اشاره به اهداف اجراي اين طرح اشاره نمود و گفت: این سرشماری ، در راستاي دستيابي به ميزان توليد عسل ، موم و گرده و تعداد کندوهاي صنعتي و سنتي و تعداد بهره برداران و ميزان اشتغال زائي در اين صنعت جهت استفاده در برنامه ريزي دراز مدت در صنعت زنبوداري انجام می پذیرد.

وی ضمن دعوت از کليه آحاد بهره برداران صنعت زنبورداری در سطح استان جهت مشارکت همه جانبه در اجراي اين طرح افزود: بهره برداران شایسته است با ارائه اطلاعات جامع به مامورين سرشماري در تکميل بانک اطلاعاتي بهره برداران استان ، معاونت بهبود توليدات دامي استان را یاری رسانند.

عبدالهي به اهميت سرشماري در سطح استان جهت شناسائي پتانسيلهاي موجود اين صنعت و شناسائي و برآورد دقيق توانمنديها و نيازمنديهاي بهره برداران صنعت زنبورداري و بهره برداري و تامين به موقع نيازمنديهاي استان در اين صنعت اشاره نمود و ادامه داد: از کليه زنبورداراني که در مناطق دور افتاده استان مشغول فعاليت مي باشد می خواهیم خود را به جهاد کشاورزي شهرستان مربوطه معرفي و اطلاعات موجود نياز طرح سرشماري را ارائه نمايند .

سرپرست معاونت بهبود توليدات دامي آذربايجانشرقي با اشاره به تولید 8 هزار تن عسل در سال گذشته از زنبورستانهای استان گفت : با توجه به شرایط خوب آب و هوایی پیش بینی می شود امسال این میزان به بالای ده هزار تن عسل افزایش یابد.//س

برچسب ها: آغاز ، سرشماری ، زنبورعسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.