آژانس ملي علوم استراليا اعلام کرد گرم شدن آبها جمعيت ماهيان اين کشور را به کوچ به سمت جنوب وا داشته است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران، طبق گزارش آژانس ملي علوم استراليا - سازمان تحقيقات علمي و صنعتي کشورهاي مشترک المنافع که تحت عنوان «گزارشي بر دگرگونيهاي دريايي ناشي از تغييرات آب و هوا در سال دو هزار و دوازده» منتشر شد، تغييرات آب و هوا تاثيرات شديدي بر اکوسيستم دريايي استراليا داشته است.
 
به گفته الويرا پولوکزانسکا سرپرست اين تحقيقات، برخي از يافته هاي اين تحقيقات نگران کننده بودند و لازم است مديران و سياستگذاران امور اقيانوس براي حل چالشهاي ناشي از تاثيرات تغييرات آب و هوا بر نظام زندگي موجودات دريايي اقدام کنند.
 
پژوهشگران دريافتند بسياري از گونه هاي دريايي که اکنون در آبهاي معتدل و گرمسيري زندگي مي کنند اکنون در حال کوچ به سمت جنوب هستند، اما برخي گونه ها قابليت تطبيق با تغييرات دماي آب را دارند.
 
پولوکزانسکا در ادامه تصريح کرد: «استراليا يکي از منحصر به فرد ترين اکوسيستمهاي دريايي را داراست. جانداران دريايي در صنعت ماهيگيري، آبزي پروري و گردشگري استراليا نقش دارند و خدمات غير قابل جايگزيني همچون دفاع ساحلي، توليد اکسيژن، بازسازي مواد مغذي و تعديل شرايط آب و هوايي را فراهم مي کنند.»
 
طبق اين گزارش، تغييرات آب و هواي همچنين به کاهش دماي محل زندگي ماهيان و همچنين اسيدي شدن آب منجر مي شود که اين مسائل بر نظام زندگي صدفهاي دريايي نيز تاثير مي گذارد.
 
به گزارش يونايتدپرش از سيدني، در نوشتن اين گزارش که در نشريه «طبيعت» منتشر شد بيش از هشتاد دانشمند علوم دريايي از سي و چهار دانشگاه و سازمان تحقيقاتي شرکت داشتند./عط
برچسب ها: گونه ، دریایی ، دما ، محل زندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار