يک کارشناس آمريکايي تاکيد کرد، نفوذ لابي صهيونيست ها در آمريکا مردم را به خشم آورده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، مارک دانکوف گفت: مردم آمريکا از اوضاع حاکم بر کشورشان ناراضي هستند. دلايل زيادي براي اين نارضايتي مردم آمريکا وجود دارد. مردم آمريکا شاهد آن هستند که لابي اسرائيل و بانکداران بزرگ سبب گسترش مداخله نظامي آمريکا در خاورميانه مي شوند. اين درحالي است که الان هم آمريکا در سطح خفيفي از تقابل با ايران و سوريه درگير است و احتمال دارد اين وضع به جنگ تمام عيار در منطقه خاورميانه منجر شود يا اينکه به جنگ جهاني سوم تبديل شود. باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا و ميت رامني نامزد حزب جمهوري خواه در انتخابات رياست جمهوري آمريکا از اين اقدامات خطرناک حمايت مي کنند که لابي اسرائيلي بر آمريکا تحميل کرده است. علت ديگر نارضايتي مردم آمريکا، اوضاع اقتصادي کشور است. بدهي آمريکا به هفده تريليون دلار رسيده است. بخش توليدات در اقتصاد آمريکا افول کرده است. اين درحالي است که زماني، بخش توليد در آمريکا قويترين بخش در ميان کشورهاي جهان بود. کسري بودجه سالانه دولت فدرال آمريکا به يک تريليون دلار مي رسد. نرخ بيکاري در آمريکا براساس برخي گزارشها حدود بيست و دو درصد است. اوباما و رامني هيچ برنامه اي براي خارج کردن آمريکا از اين مشکلات ندارند.

دانکوف در ادامه با تشريح فضاي اقتصادي-سياسي داخل آمريکا افزود: افرادي که عامل بروز چنين بحراني براي آمريکا و اين مشکلات براي مردم آمريکا هستند همان افرادي هستند که با پول خود، انتخابات را در آمريکا عملا مي خرند و عملا احزاب کشور و رسانه هاي خبري را در کنترل خود دارند. تا زماني که مردم آمريکا متوجه نباشند که چه کساني عاملان پشت پرده اين مشکلات هستند و چرا اين مشکلات برايشان پيش آمده است، اين وضع در آمريکا ادامه خواهد داشت. مردم آمريکا بايد به ريشه مشکلات پي ببرند. بايد اين سوال را مطرح کرد که چرا در آمريکا حزب سوم نمي تواند رشد و ظهور پيدا کند. حزب سوم در فضاي سياسي آمريکا براي قدرت گرفتن به حمايت مالي شرکتهاي بزرگ و رسانه هاي خبري اصلي نياز دارد حال آن که چنين حمايتهايي وجود ندارد.  افراد پولدار و بانکداران بزرگ با تکيه بر قدرت مالي خود عملا نظام سياسي و انتخاباتي آمريکا را خريده اند. کميته امور عمومي آمريکا-اسرائيل موسوم به آيپک، عملا سياستمداران آمريکا را خريده است. همه اين عوامل سبب شده است نود و نه درصد مردم آمريکا بازنده باشند و فقط يک درصد حاکم از اين روند سود به جيب بزنند. مشکل اين است که نود و نه درصدي ها راهبردي براي حضور در فضاي سياسي کشور ندارند تا اينکه آنها به نهادهاي سياست گذاري آمريکا راه پيدا کنند و در خارج از کشور با سياستهاي جنگ افروزي آمريکا و ماجراجويي هاي امپرياليستي اش مخالفت کنند. مردم آمريکا از اينکه کلاه سرشان گذاشته مي شود به ستوه آمده اند. آنها از اينکه مي بينند عزيزانشان را در جنگ از دست مي دهند خسته شده اند. آنها مي بينند که اين کارها در جهت منافع کشورشان قرار ندارد. آنها مي بينند که با ادامه اين جنگ افروزي ها، اوضاع کشورشان بد و بدتر مي شود.

دانکوف گفت: مردم آمريکا مي دانند که باراک اوباما و ميت رامني براي تغيير اين اوضاع هيچ اقدامي صورت نخواهند داد و مشکلاتشان به قوت خود باقي خواهد ماند. آنها مي دانند که قطع نظر از اينکه کداميک از دو نامزد انتخاباتي در انتخابات ششم نوامبر امسال به پيروزي برسد، سياستهاي آمريکا ادامه خواهد داشت به طوري که آمريکا بيش از پيش در مسير افول اقتصادي حرکت خواهد کرد و بدهي هاي آن افزايش خواهد يافت. ادامه حرکت در اين مسير فقط به نفع بانکداران بزرگ در آمريکا است که اکثر آنها يهودي هستند. از شش بنگاه خبري مهم در آمريکا نيز پنج بنگاه خبري در تملک يهوديان است. همه شواهد گوياي آن است که اسرائيل و بانکهاي بزرگ و شرکتهاي بزرگ چند مليتي و تجار اسلحه، هدايت کننده سياست خارجي آمريکا هستند. همه اين عناصر با حکومت صهيونيستي اسرائيل روابط بسيار نزديکي دارند و به شدت به شبکه بانکي بين المللي، که در کنترل و تسلط يهوديان است، نزديک هستند. با اين اوصاف، سياستهاي آمريکا پس از انتخابات رياست جمهوري تغيير نخواهد کرد و هجده ماه پس از برگزاري انتخابات در آمريکا، اين کشور درگير جنگ ديگري در خاورميانه خواهد شد.
برچسب ها: خشم ، آمریکا ، لابی ، صهیونیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار