دبیركل مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: راهپیمایی روز قدس نشانگر تشكیل امت و هویت اسلامی است و این حیات مجدد در خیزش های انقلابی و اسلامی مردم منطقه دیده می شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک آیت ا... محسن اراكی در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس در مصلی بیت المقدس اراك افزود: تا قبل از شكل گیری انقلاب اسلامی ایران، نظام سلطه هویت و استقلال را از امت اسلامی را گرفته بود و این امت را در مقابل هر گونه توطئه و ظلم فاقد عكس العمل كرده بود.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگ جدیدی در تاریخ جهان و اسلام ورق خورد و چندی بعد موجب دمیده شدن روحیه مقاومت در كشورهای منطقه شد به گونه ای كه استقلال افغانستان، عراق، تشكیل حزب ا... و سپس انقلاب های دیگر در منطقه خاور میانه به وجود آمد.

دبیركل مجمع جهانی تقریب مذاهب اظهار كرد: هم اكنون كشورهای مسلمان خاور میانه در قالب یك امت یكپارچه اسلامی و برخوردار از یك هویت، آرمان و كتاب واحد در حال شكل گیری است.

آیت ا... اراكی عنوان كرد: لحظه وارد ساختن ضربه نهایی امت اسلامی به رژیم غاصب اسراییل نزدیك است و پیروزی نهایی از آن مردم فلسطین می شود و راهپیمایی روز قدس نشانگر اراده محكم امت اسلامی در تحقق این مهم است.

وی خاطر نشان كرد: جهان با شكل گیری امت اسلامی در آستانه تغییر مدیریت و قدرت قرار گرفته و این امت سیاست عدل و دفاع از حق را جایگزین اندیشه های جنگ افروزانه می كند./س

برچسب ها: روز قدس ، هویت ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.