راه اندازي بورس ارز و انتشار اوراق گواهي سپرده ارزي مشكل فقهي ندارد.

سيد عباس موسويان رئيس كميته فقهي بازار سرمايه در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: استفاده از اوراق گواهي سپرده ارزي راهكاري مناسب براي تامين نيازهاي ارزي صادركنندگان است.
وي تصريح كرد: اين روش به گونه اي است كه صادركنندگان بعد از دريافت گواهي سپرده ارزي از سوي بانك سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام به پرداخت به موقع پول گواهي ارزي به حساب صاحبان كالا مي كند كه اين كار باعث شفاف سازي بازار ارز كشور و اجراي درست مبادلات آزاد ارز مي شود.
موسويان با بيان اينكه راه اندازي بورس ارز و انتشار اوراق گواهي ارزي مشكل فقهي ندارد درباره انتشار جديد معامله گفت: روي چند اوراق جديد از نظر فقهي كار شده كه يكي از آنها اوراق استثناء است كه در سازمان بورس و اوراق بهادار و بانك مركزي كار آن نهايي شده است.
رئيس كميته فقهي شوراي بورس در ادامه تصريح كرد: از سال گذشته اجراي عملياتي اوراق اجاره اجرايي شده است كه 5 تا 6 مورد از اين اوراق تاكنون منتشر شده است.
عباس موسويان تصريح كرد: از نظر كارشناسي، كار اوراق مرابحه نهايي شده و در حال تدوين آئين نامه قرار دارد هم اكنون جديدترين اوراق، اوراق منفعت است كه از نظر شوراي فقهي تاييد شده و در حال تهيه آئين نامه هاي آن هستيم.

برچسب ها: بورس ، ارز ، اوراق گواهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار