معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي فارس با اشاره به اينکه عيد فطر، عيد شکر نعمت بزرگ حضور در ميهماني خدا است، به تبيين اهميت عيد فطر از ابعاد معنوي، سياسي، و اجتماعي آن پرداختند.

 به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از پايگاه خبري پليس، خانم "فريبا استواري" گفت: در فرهنگ اسلامي اولين روز ماه شوال به عنوان عيد فطر و جشن بازگشت به فطرت در نظر گرفته شده و بدون ترديد تک تک مسلمانان با فرا رسيدن عيد سعيد فطر نوعي شادي و لذت دروني در خود احساس مي کنند.
وي در خصوص ابعاد اجتماعي و سياسي عيد فطر گفت: اجتماع روز عيد فطر مي تواند در پيوند و همدلي مسلمانان نقش آفرين باشد، آنان در گردهمايي روز عيد فطر و قرار گرفتن در کنار هم، اتحاد و انسجام اسلامي را به عرصه ظهور مي رسانند
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي فارس اضافه کرد: عيد سعيد فطر درسايه سرشار از برکت و رحمت خود روح تعاون و اصلاح امور جامعه، و از بين بردن کاستي ها و معايب را در جامعه مي دمد و زندگي بشر را به سوي اعتدال رهنمون مي شود.
استواري بيان کرد: نماز عيد فطر، سپاسگزاري به درگاه خداوند است که به ما توفيق عطا کرد تا رمضاني ديگر را تجربه کنيم و اين نماز سرآغازي است بر حضوري متفاوت در عرصه حيات.
وي افزود: نماز عيد فطر همچنين تجلي وحدت و اقتدار مسلمين جهان است و فرصتي ديگر تا در اين نماز آسماني مسلمين به يکديگر نزديکتر شوند و ضمن اقامه اين فريضه الهي از حال يکديگر جويا شوند، به عبارت ديگر نماز عيد فطر فريضه اي است با ابعاد عبادي، اخلاقي و اجتماعي که از سوي خاندان وحي مورد تاکيد فراوان قرار گرفته است.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي فارس از ديگر برکات عيد سعيد فطر را حل مشکلات اقتصادي و اجتماعي عنوان کرد و گفت: در اين رابطه مي توان به پرداخت زکات فطره به عنوان عاملي ارزشمند براي فقرزدايي، توسعه اقتصادي و حل مشکلات اجتماعي در جامعه اسلامي اشاره کرد، زکات فطره يک تمرين اقتصادي عبادي براي امت اسلامي است در جهت ريشه کن کردن پديده زشت فقر در جامعه و توسعه عدالت اجتماعي است.
وي در پايان ضمن تبريک عيدفطر به عموم مردم، اين عيد را به عنوان بهترين نماد از همکاري، همياري و همدلي و همفکري در جهان اسلام و نشان دهنده اي اتحاد، اتفاق، عزت و اقتدار مسلمانان در سراسر جهان دانستند./ف
برچسب ها: عید ، فطر ، مسلمانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار