شهرستان سمیرم با 103کلاس چندپایه، بیشترین کلاس های چندپایه را در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، کارشناس آموزش ابتدائی آموزش و پرورش سمیرم در نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان با اشاره به اجرای سند تحول بنیادین، اجرای برنامه درس ملی را متناسب با همه نیازهای همه دانش آموزان کشور دانست وگفت: برنامه درس ملّی برنامه ای است که ضمن توجه به دانش آموزان مناطق برخوردار، برای کپرنشین های سیستان و بلوچستان و استان هرمزگان هم برنامه دارد.
بهرام پیرمرادیان افزود: تفکّر و حکمت، قرآن و معارف اسلامی، زبان و ادبیات فارسی، فرهنگ و هنر، کار و فن آوری، سلامت و تربیت بدنی، ریاضیات، علوم تجربی، زبان خارجه، آداب و مهارت های زندگی از جمله حوزه های یادگیری در برنامه درس ملّی است.
وی با اشاره به جایگاه معلم در برنامه درس ملّی با عنوان الگو و اسوه ی اخلاقی، علمی و معنوی دانش آموزان اطهار داشت: در این برنامه، معلم راهنما و راهبر یادگیری است که با طراحی فعالیت های آموزش، برطرف کننده موانع یادگیری و زمینه ساز رشد عقلانی، ایمانی، علمی، عملی و اخلاقی فراگیر می شود.
کارشناس آموزش ابتدائی آموزش و پرورش سمیرم همچنین به جایگاه دانش آموزان در برنامه درس ملّی اشاره کرد و گفت: در این برنامه دانش آموزان از نظر یادگیری متفاوت هستند و دارای تجربیات و ظرفیت های گوناگونی هستند و نیز آزادی و فرصت تصمیم گیری دارد.
پیرمرادیان با بیان اینکه رویکرد برنامه درس ملّی رویکرد فطرت گرائی وتوحیدی است خاطرنشان کرد: محیط یادگیری در برنامه درس ملّی دیگر کلاس درس تنها نیست، بلکه مسجد، موزه، کتابخانه، کارخانه، فرهنگسرا، پژوهش سرا، مزارع و... محیط یادگیری هستند.
وی در ادامه با بیان اینکه از 94 آموزشگاه شهرستان 61 آموزشگاه کلاس چند پایه دارد افزود: از 341 کلاس درس در شهرستان سمیرم 103 کلاس درس چند پایه است واین شهرستان بالاترین آمار کلاس های چندپایه را در کشور دارد.
کارشناس آموزش ابتدائی آموزش و پرورش سمیرم پراکندگی روستاها و نیز تعداد کم دانش آموزان را از جمله دلایل کلاس های چندپایه شهرستان دانست و اجرای طرح تجمیع مدارس را راه حلی برای رفع کلاس های چند پایه ذکر کرد و گفت: در مناطق روستايي و در روستاهايي كه تعداد دانش آموزان آن كم است مدارس چند روستاي همجوار در يك روستا تجميع مي شود و در فضای آموزش مناسب با امکانات بهتر تحصیل می کنند.
وی برقراری عدالت آموزشی، جلوگیری از افت تحصیلی، جلوگیری از حضور نیروهای سرباز معلم و استفاده از معلمان باتجربه را از جمله فواید اجرای طرح تجمیع مدارس دانست و اظهار کرد: در صورت اجرای طرح تجمیع مدارس چندپایه، آموزش 6دقیقه ای به 40 دقیقه تبدبل می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۴
با تشکر از مطلب مفیدتان.
لطفا در این زمینه مطالب بیشتری بگذارید