رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي گفت: امکان فروش بي واسطه، رغبت كشاورزان به فروش گندم به واحد های فراوری بیشتر نموده است .

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، محمديان با بيان اينكه سياست سازمان جهادکشاورزي سوق دادن كشاورزان به فروش محصولات خود در بازار به قیمت توافقی است و نه به قیمت تضمینی گفت: با آزادسازي قيمت آرد ونان در سال90 كه براي اولين‌بار در طول چند دهه اخير صورت گرفته است، بخش خصوصي وكارخانجات آردسازي در زمينه خريد گندم فعال شده‌اند و در نتيجه سهم دولت از خريد تضميني كاهش يافته است.

وي با بيان اينکه در سال جاري چون قيمت خريد گندم توسط دولت از كشاورزان 420 تومان و قيمت فروش آن به كارخانجات 465 تومان در نظر گرفته شده است، كارخانجات به قيمتي مابين اين دو عدد خود رأسآً گندم را از كشاورزان خريداري مي‌‌كنند كه هم به نفع كشاورزان و هم به نفع كارخانجات آردسازي است ادامه داد: به همين دليل رغبت كشاورزان به فروش گندم خود به شرکت غله كمتر شده و كارخانجات نيز تمايل به خريد گندم از كشاورزان را دارند.

محمديان با بيان اينکه با آزادسازي قيمت آرد و نان، دولت آرد ارزان‌قيمت در اختيار عشاير و روستائيان قرار نمي‌دهد افزود: لذا براي كشاورزان مقرون به صرفه خواهد بود كه بخشي از گندم را براي تأمين نيازهاي خود به مصرف برسانند،در نتيجه ميزان خودمصرفي گندم براي تأمين آرد و نان در بين كشاورزان و روستاييان افزايش يافته است.

رئيس سازمان جهادکشاورزي استان با بيان اينکه افزايش قيمت علوفه در سال 90 و سالجاري سبب شده كه بخشي از گندم توليدي به مصرف واحدهاي دامی سوق يابد افزود: سياست سازمان جهادكشاورزي بر اين است كه با ساماندهي مناسب، ميزان خريدهاي تضميني را كاهش داده و اين فرصت را به کشاورزان بدهد تا با قيمت هاي بالاتر از قيمت تضميني محصول خود را به فروش رسانده و سود بيشتري عايدشان شود/س

برچسب ها: فروش ، گندم ، مستقیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.