یک حقوقدان گفت: بازنگری در قانون انتخابات موجب شفاف سازی آن می شود و حسن آن پرهیز از علایق جناحی و حاکمیت مردم سالاری در جامعه است.

علی نجفی توانا در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به قانون انتخابات اظهار داشت: قانون انتخابات در دوره کنونی نیاز به بازنگری دارد و باید اصلاحاتی در آن صورت گیرد.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه هر یک انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا تغییرات و الزامات مخصوص به خود را نیاز دارد، تصریح کرد: مهمترین اولویت در بازنگری قانون انتخابات نحوه تعیین صلاحیت هاست و شورای نگهبان باید بر اساس مصادیق قانونی تایید و یا رد صلاحیت ها را انجام دهد و گمانه زنی های تاییدهای سلیقه ای را به پایان برسانند.

وی افزود: بازنگری در قانون انتخابات موجب شفاف سازی آن می شود و حسن آن پرهیز از علایق جناحی و حاکمیت مردم سالاری در جامعه می شود.

نجفی توانا با تاکید بر حضور زنان به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری گفت: به نظر نمی رسد که درج عنوان رجل سیاسی در قانون اساسی فقط حضور مردان در انتخابات ریاست جمهوری باشد از همین رو در قانون انتخابات باید زمینه حضور زنان به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری به وجود آید.

وی با انتقاد از شیوه تبلیغاتی تصریح کرد: شیوه تبلیغات در انتخابات یکی از عوامل موفقیت در آن است و متاسفانه در انتخاب های اخیر شیوه هایی حاکم شده است که جلب نظر سرمایه داران را فراهم کرده است.

این حقوقدان با بیان اینکه قانون انتخابات باید به گونه ای اصلاح شود که باعث رانتخواری و فساد مالی از طریق کارهای تبلیغاتی نشود، اظهار داشت: در حاضر در اکثر کشورهای جهان یک نهاد نظارتی فراقوه ای و فراجناحی عهده دار نظارت بر چگونگی اجرای انتخابات و اعمال کاندیداهاست.

'انتهای پیام"/پ3

برچسب ها: نجفی ، توانا ، قانون ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار