در هفته اي که گذشت 800 هزار سهم 20 ارزشي 1940 ميليارد ريال در بورس و اوراق بهادار مورد معامله قرار گرفت.


کيوان شيخي کارشناس بورس و اوراق بهادار در گفتگو ي اختصاصي با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در هفته اي که گذشت بورس و اوراق بهادار شاهد رشد 338 درصدي در شاخص کل بود که اين رشد شامل عرضه 800 هزار سهم به ارزش 1904 ميليارد ريال است.
شيخي تصريح کرد: بورس و اوراق بهادار در هفته اي که پشت سر گذاشت شاهد 2 رويداد مهم يکي انجام معاملات با اوراق اختيار معامله فروش تبعي و ديگري افزايش رشد معامله ابزارهاي جديد مالي در بازار سرمايه مواجه بوده است.
وي درباره انجام معاملات براساس استفاده از اوراق اختيار معامله فروش تبعي عنوان کرد: براساس انجام معامله با اين اوراق سهمامداران عمده اقدام به فروش تعداد مشخصي از سهام خود مي کنند که در سررسيد مشخص شده اين اوراق باز خريد مي شود و حداقل نرخ سود اين اوراق معادل نرخ سود اوراق مشارکت يعني 20 درصد است.
اين کارشناس بازار سرمايه درباره دغدغه اصلي سهامداران در خصوص استفاده از اين اوراق گفت: اوراق اختيار معامله فروش تبعي يکي از اوراقي است که ما معرفي کرديم که باز هم تاکيد مي کنم حداقل نرخ سود بازده آن معادل 20 درصد است که بازپرداخت آن توسط بورس تضمين شده و سهامداران حتي در صورت عدم سود دهي سهام مربوطه حداقل نرخ سود خود را دريافت مي کنند ضمن آنکه چون سهمادار عمده خريدار اين اوراق معامله است به حالت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مشخص مي کند که در تاريخ خاصي حتما بايد سهمايش به سود دهي برسد که قطعا اين اتفاق به وقوع مي پيوندد
برچسب ها: بورس ، سهم ، بهادار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار