به گزارش گروه چند رسانه ای باشگاه خبرنگاران، دلیل این انحراف،سرعت بیش از حد در سر پیچ بود. اگر از فیزیک دبیرستان به خاطر داشته باشید،به هنگام حرکت دورانی نیرویی باید شتاب جانب به مرکز شا را تامین کند. به هنگام گردش خودرو در سر پیچ،این نیروی اصطکاک تایر با اسفالت (یا زمین) است که تعیین میکند شتاب جانب به مرکز چقدر باشد. مقدار این شتاب با مجذور سرعت و عکس شعاع دوران متناسب است،بنابراین میتوان متوجه شد که تاثیر سرعت بسیار شدیدتر از تاثیر شعاع دوران است.
خوشبختانه در این حادثه راننده و کمک راننده توانستند با آسیبهای جزئی جان به در ببرند، چراکه اتاقک خودرو تقویت شده بود.