سخنگوي وزارت خارجه آمريکا گفت: معاون وزير خارجه آمريکا براي گفتگو درباره نشست هاي آتي ايران و 1+5 و همچنين سوريه امروز پنجشنبه وارد مسکو خواهد شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، "ويکتوريا نولاند" در کنفرانسي خبري در مورد سفر "وندي شرمن" فرستاده آمريکا به روسيه که روز پنجشنبه وارد اين کشور خواهد شد، گفت: هدف اصلي از سفر وندي شرمن معاون وزير خارجه آمريکا به روسيه گفتگو در مورد مذاکرات 1+5 با ايران و همکاري با روسيه در مورد اين موضوع است. 

"وندي شرمن" ديپلمات ارشد آمريکا در زمينه اين گفتگو ها است و نياز است تا با همتاي روسي خود درباره اين مذاکرات گفتگو کند. قطعا وي در مورد سوريه نيز گفتگو خواهد کرد و آنچه را که هيلاري کلينتون با سرگئي لاوروف مطرح کرده است در سطح ديگري ادامه خواهد داد. 

وي گفت: ما روز گذشته با مخالفان سوري ارتباط برقرار کرديم.

سخنگوي وزارت خارجه آمريکا، گفت: پنج شنبه کنفرانس مقدماتي در برلين درباره سوريه برگزار خواهد شد که فرد هاف نماينده آمريکا در اين اجلاس خواهد بود.در ماه سپتامبر نيز کنفرانس ديگري برپا خواهد شد.

نولاند افزود: کمک هاي غير نظامي ما به مخالفان سوري شامل تجهيزات ارتباطي است.

نولاند در مورد اظهارات لاوروف وزير خارجه روسيه مبني بر لزوم توقف فعاليت هاي بازيگران خارجي در روسيه در ترغيب مخالفان براي تداوم کشمکش هاي نظامي، گفت: هيچ ابهامي نيست که ما با حمايت از مخالفان سوري تلاش مي کنيم تا اسد از قدرت کنار رود تا دولت انتقالي آغاز شود.
برچسب ها: نولاند ، شرمن ، سفر ، روسیه ، ایران ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار