تبديل ادبيات ايران به موزه به معناي اختصاص خانه بزرگان فرهنگ و ادب به اماكني براي به نمايش گذاشته شدن يادگارهاي آنها، بحثي احساسي است.

محسن پرويز سخنگوي انجمن قلم ايران درگفتگو با خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران با اشاره به آنكه تبديل ادبيات ايران به موزه بحثي احساسي و برآمده از احساسات لطيف هنرمندان ايراني است، افزود: بحث به اصطلاح نگهداري يادگارهايي كه از بزرگان فرهنگ و ادب باقي مي‌ماند براي همه اهالي فرهنگ و ادب در هيچ كدام از نقاط دنيا امكان پذير نيست و انجام نمي شود.
وي گفت: منتها براي نمادهاي هر كشور بحث نگهداري يادگارها انجام مي شود.
سخنگوي انجمن قلم ايران در ادامه اظهار داشت: ادبيات ما هنوز به آن سطح از حرفه اي شدن نرسيده كه نمادهاي مشخصي بر جاي گذاشته باشد.
پرويز با اشاره به آنكه بحث تبديل ادبيات ايران به موزه و نگهداري يادگارهاي بزرگان فرهنگ و ادب كشور از روزهاي بعد از درگذشت سيد محمود قادري گلابدره اي مطرح شده تصريح كرد: شان و جايگاه گلابدره اي در ادبيات ما آن اندازه بالا نبوده كه بتوان تصور كرد كه وي مي‌تواند به عنوان نماد ادبيات كشور ما مطرح شود.
وي خاطرنشان كرد: البته گلابدره اي آثار متعددي خلق كرده اما نمي‌توان پس از درگذشت وي به بيان مطالب اغراق آميز پرداخته و غلو كرد./ي2
برچسب ها: محسن پرویز ، انجمن ، قلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.