مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: تمام خدماتی که نظام به آزادگان مي‌دهد، پاسخگوی يك لحظه از رشادت‌ها و صبوري‌هاي آنان در زمان اسارت نيست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، عابدین عابدین‌مقدم با گرامی‌ داشت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، با بیان اینکه خراسان رضوی از نظر تعداد آزادگان در کشور، رتبه سوم را دارد، تصریح کرد: تعداد آزادگان خراسانی 3 هزار و 328 نفر است که از این تعداد بیش از يكهزار و600 آزاده در مشهد هستند.

وي در خصوص قوانین مربوط به حمایت از آزادگان نيز گفت: در سال 69 قانون حمایتی از آزادگان در مجلس وقت به تصویب رسید که به نظر من مجلس در آن زمان بهترین و شاید کامل‌ترین قوانین را برای برطرف کردن حداقل مشکلات معیشتی، مسکن، درمان و مسائل فرهنگی اين عزيزان داشته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی به لایحه آزادگان و ایثارگران اشاره کرد و افزود: در این لایحه به دلیل اینکه یک حقوق ایثارگری و یک حقوق جانبازی دیده شده بود که اگر تصویب مي‌شد، بار مالی را به دوش دولت مي‌گذاشت، شورای نگهبان آن را رد کرد و به مجمع تشخیص رفت که هنوز هم به تصویب نرسیده است.وي ادامه داد: البته حدود 50درصد از لایحه آزادگان و ایثارگران که هنوز هم به تصویب نرسیده،‌ در قانون پنجم توسعه گنجانده شده است و در حال اجراست.


برچسب ها: خراسان رضوی ، رتبه ، سوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.