رئيس ستاد توسعه فناوری هوافضای معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري از از ارائه سند جامع توسعه هوافضاي كشور تا آبان ماه امسال از ستاد راهبري نقشه جامع علمي كشور خبرداد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي و اطلاع‌رساني معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهوري،مهندس سيدمهدي با بيان اينكه در حال حاضر سند جامع هوافضا در ستاد راهبري نقشه جامع علمي كشور بررسي مي‌شود، گفت: بررسي و تصويب مرحله نخست سند جامع هوافضا شامل تعیین وضعیت هوافضای كشور در سال 90 به پايان رسيد. در این مرحله وضعیت هوافضای كشور بررسی شده و همچنین پیشرفت‌های كشور های مختلف در عرصه هوافضا و وضعیت ایران در مقایسه با دیگر كشورهای جهان مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: فاز دوم این سند به اين موضوع مي پردازد كه ایران در سال 1404 به كجا خواهد رسید كه این مرحله در حال بررسي تصويب نهایی در ستاد راهبري نقشه جامع علمي كشور است.

رييس ستاد توسعه هوافضای معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهوري خاطرنشان كرد: فاز سوم سند شامل ایجاد نقشه راهی است كه وضع موجود تا وضع مطلوب ترسیم مي كند و چگونگی اجرایی شدن این نقشه راه در این فاز  مشخص شده است.

وی ادامه داد: بخش چهارم این سند «نگاشت نهادی» نام دارد و شامل این است كه 200 نهاد هوافضايي در كشور در كدام بخش از سند توسعه هوافضای كشور باید ایفای نقش كنند.

مهندس فرحی گفت: برای تدوين سند جامع هوافضا بیش از  400 متخصص با سابقه خدمتی بیش از 20 سال طي دو سال كار مداوم درگير شده اند.

رييس ستاد توسعه فناوری هوافضا با بيان اينكه سند جامع هوافضا با 12 هزار صفحه سند پشتيبان تدوین شده است، خاطرنشان كرد: خلاصه سند توسعه هوافضا به صورت یك سند 30 صفحه ای پس از بررسي و تدوین نهایی در ستاد راهبري نقشه جامع علمي كشور تا آبان ماه سال جاري در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی می شود و پس از تصویب این شورا قابلیت اجرایی خواهد داشت./ح
 

برچسب ها: سندجامع ، هوافضا ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار