وزير علوم گفت: با توجه به اعلام دولت عراق درخصوص اعطاي ده هزار بورس تحصيلي براي دانشجويان عراقي براي تحصيل در خارج از کشور، پانصد نفر از اين دانشجويان مي توانند در دانشگاه هاي ايران پذيرش شوند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ دکتر کامران دانشجو در ديدار با دکتر عبدالکريم علي ياسين السامرايي وزير علوم و فناوري عراق؛ به سفر سال گذشته خود به اين کشور و تاکيد بر لزوم گسترش همکاري هاي علمي و فناوري دو کشور اشاره کرد و افزود: جمهوري اسلامي ايران بنا بر اعلام پايگاه هاي استنادي بين المللي، مقام اول توليد علم را در منطقه کسب کرده و در اين مسير ترکيه را هم پشت سر گذاشته است.

وي اضافه کرد: در بعد فناوري نيز رشد ايران در زمينه فناوري نانو، علوم هسته اي و هوا فضا جهشي و بي سابقه بوده است و آنچه که قدرت هاي سلطه گر جهان نمي توانند تحمل کنند، پيشرفت هاي علمي و فناوري ايران است.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اين که در ديدگاه اسلامي از علم براي تعالي بشر و کرامت انساني استفاده مي شود، گفت: دولت هاي سلطه گر از علم به عنوان ابزار سلطه استفاده مي کنند و با آپارتايد علمي سعي مي کنند ديگران را از دستيابي به علومي همچون هوافضا و هسته اي باز دارند.

دکتر دانشجو همچنين در اين ديدار پيشنهاد کرد؛ نشست مشترکي با حضور معاونان وزارت علوم و برخي از روساي پژوهشگاه هاي کشورمان با هيات عراقي برگزار شود تا با يافتن زمينه هاي مشترک همکاري هاي علمي و فناوري دو کشور، زمينه عملياتي کردن هر چه سريع تر مفاد تفاهم نامه امضا شده ميان مسئولان ايراني و عراقي فراهم شود.

همچنين در اين ديدار دکتر عبدالکريم علي ياسين السامرايي وزير علوم و فناوري عراق با بيان اين که افزايش مراودات بين دو کشور، ارتقاي منافع ملي ايران و عراق را موجب مي شود، گفت: شاهد دستاوردهاي بزرگ علمي و فناوري ايران هستيم و آمادگي کامل و همه جانبه خود را براي توسعه و گسترش مراودات علمي و فناوري و همچنين اجراي طرح هاي مشترک در اين خصوص اعلام مي کنيم.

وي در اين ديدار آمادگي کامل نهادهاي دولتي و غير دولتي عراق را براي توسعه و گسترش روابط همه جانبه با جمهوري اسلامي ايران اعلام کرد./ح
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار