عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان از عارضه یابی50 واحد صنعتی استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان «مرتضی بیشه»در کمیسیون آموزش و پژوهش‌های اقتصادی اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: هدف از انجام این عارضه‌یابی توجه به مسایل و مشکلات واحدهای صنعتی و بررسی راهکارهای رفع آن است و این عارضه‌یابی نوعی فرصت سازی برای واحدهای صنعتی است که از روش‌های غلط و نادرست پرهیز کنند.

وی عارضه‌یابی صنعت را به دو بخش درون بنگاهی و برون بنگاهی تقسیم کرد و گفت:برخی از مشکلات موجود واحدهای صنعتی ناشی از سوء مدیریت و برخی نیز ناشی از مسایل بیرونی است که در این تحقیق تلاش می‌کنیم به هر دو موضوع بپردازیم.

وی نگرش ویژه این عارضه‌یابی را تمرکز بر مسایل درون بنگاهی دانست و گفت: متاسفانه نظام مدیریت منابع انسانی، مالی و فناوری در شرکت‌های اقتصادی اجرا نمی‌شود.

وی اضافه کرد:توجه نکردن به موضوعات مالی از جمله کنترل هزینه،تعیین نقطه سر به سر،مشخص نبودن مصارف و منابع و توجه نکردن به بهینه سازی مصرف انرژی در یک واحد تولید از موضوعات قابل تامل در این عارضه‌یابی است.بیشه اظهار داشت:صنعت کشور بر اساس برنامه مشخص و مدون تدوین نشده است و بسیاری از موافقت‌های اصولی بدون برنامه صورت گرفته است که امروز نتایج این قبیل تصمیم گیری‌ها مشاهده می‌کنیم.

وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه بیمه تامین اجتماعی، مالیات و قانون کار در آینده توسط اتاق خبر داد.

عضو کمیسیون در این جلسه تصریح کرد:عارضه‌یابی صنعت به همت اتاق و با همکاری سازمان صنعت و معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان اجرا می‌شود.

غلامعلی رییسی تاکید کرد: تلاش شده که این عارضه‌یابی به صورت کاربردی و عملیاتی برای صنعت انجام شود.

وی افزود: تعداد50 واحد صنعتی در پنج گروه صنعتی مورد تحقیق و بررسی قرار می‌گیرد.وی اضافه کرد: متاسفانه بسیاری از تحقیق‌های صورت گرفته در صنعت در حال حاضر در کتابخانه‌ها آرشیو شده است.

وی مدت زمان انجام تحقیق را نه ماه ذکر کرد و گفت: فرایند آن به سه دوره طراحی فرم‌های، جمع آوری اطلاعات از واحدهای صنعتی و گزارش‌گیری تقسیم می‌شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.