نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده مردم رشت بر لزوم پایبندی به آیین‌نامه داخلی مجلس در انتخاب ناظران مجلس در شوراها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماينده مردم رشت در مجلسدر جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۵ مرداد) و در جریان انتخاب ناظرات مجلس در مجامع و شوراها در تذکری آیین‌نامه‌ای گفت: براساس برنامه پنجم توسعه کمیسیونها موظف هستند به تعداد دو برابر مورد نیازناظران کاندیدا معرفی کنند.

وي در ادامه افزود: در جریان انتخاب ناظر برای شورای مدیریت و سرمایه انسانی تنها یک کاندیدا معرفی شد در صورتی که برنامه پنجم توسعه صراحت دارد که باید دو برابر مورد نیاز کاندیدا معرفی شود.

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نايب رئيس اول بهارستان که در غياب لاريجاني ریاست نشست علنی را برعهده داشت در پاسخ به تذکر این عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با بیان این که تذکر شما هم وارد و هم از منظر دیگر دارای پاسخ است گفت: کمیسیون دو نفر را برای ناظر در این شورا معرفی کرد اما یکی از کاندیداها به نفع کاندیدای دیگر استعفا داد و مجلس نیز بر این اساس برای یک کاندیدا اعلام رای کرد.

وی همچنين تصریح کرد: اما با توجه به این تذکر کمیسیون‌ها باید افرادی را تعیین و قید کنند که استعفا ندهند تا آیین‌نامه نیز اجرا شود . از سوی دیگر باید به ظاهر آیین‌نامه پایبند بود.

انتهاي پيام/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار