فرماندار اسدآباد با اشاره به اینکه توسعه و عمران روستاها مستلزم مشارکت جامعه روستایی است، از ساخت 9 خانه عالم در روستاهای شهرستان خبر داد.

91/05/25 - 11:24
شماره: 13910525000405
نسخه چاپيارسال به دوستان




به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، مصطفی آزادبخت صبح امروز در کارگروه توسعه روستایی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه اگر چه پس از انقلاب اسلامی به ویژه در دولت نهم و دهم خدمات چشمگیری به روستائیان شده است، اظهار داشت: اما امروز شایستگی مردم بیش از این است و باید حل مشکلات و خدمت‌رسانی به روستائیان از دغدغه‌های مسئولان باشد.

وی با اشاره به اینکه عمران و آبادانی در روستا موجب اشتغال و افزایش تولید می‌شود، افزود: ایجاد شرکت‌های تعاونی، عملیات آبخیزداری، کارآفرینی و تولید از محورهای اساسی توسعه روستا هستند که بدون مشارکت مردم و تلاش مضاعف مسئولان میسر نیست.

فرماندار شهرستان اسدآباد در ادامه تصریح کرد: اگر به دنبال جامعه‌ای پویا، بالنده و توسعه‌یافته هستیم باید با توکل به خدا  و حفظ وحدت و همدلی، مشارکت و همکاری در همه عرصه‌ها را ملاک عمل کارها قرار دهیم.

وی به اقدامات خوب دولت برای جلوگیری از مهاجرت گسترده روستائیان به شهرها اشاره کرد و ادامه داد: قبل از دولت نهم مهاجرت روستائیان به شهرها بالا بود که دولت با اعطای تسهیلات و اجرای طرح‌های مختلف این نرخ  را به حداقل رسانده است.

آزادبخت دهیاران را نمایندگان دولت در روستاها خواند و از آنان خواست با شناسایی و نیاز‌سنجی روستاها و اطلاع رسانی به مسئولان با آنان برای حل مشکلات همکاری کنند.

وی همچنین از ساخت 9 خانه عالم در روستاهای شهرستان طی امسال خبر داد و گفت: در راستای رشد فرهنگی و دینی روستائیان فراهم آوردن زمینه استقرار روحانیون و احداث خانه‌های عالم امری ضروری است که امسال 9 خانه عالم در سطح روستاهای شهرستان اسدآباد آغاز می‌شود.

فرماندار شهرستان اسدآباد در پایان خاطرنشان کرد: دو روستای نصرت‌آباد و یوسف آباد به عنوان روستاهای پایلوت توسعه و اشتغال معرفی شده‌اند که باید برای تحقق این امر برنامه‌ریزی مدون و کارشناسی شده از سوی ادارات مرتبط و تخصیص اعتبارات ویژه پیش‌بینی شود./ج1

برچسب ها: همدان ، انقلاب ، فرماندار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.