دبير جامعه اسلامي دانشجويان در دانشگاه صنعتي قم گفت: برگزاري کرسي‌هاي آزاد انديشي، تأکيد بر وحدت روحانيون و دانشگاهيان و اخلاق‌گرايي، مطالبه‌گري سند چشم‌انداز علمي از نهادهاي کشور و مقابله با فتنه 88 از شاخص‌ترين اقدامات اين تشکل در 4 سال اخير است.

محمدحسن صادق پور، دبيرجامعه اسلامي دانشجويان در دانشگاه صنعتي قم در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران درباره شاخص‌ترين اقدامات اين تشکل در سال‌هاي اخير اظهارداشت: 4 سال از مدت تأسيس جامعه اسلامي دانشجويان در دانشگاه صنعتي قم مي‌گذرد که در کنار جذب نيرو، اولين تشکلي است که کرسي‌هاي آزادانديشي را در سطح استان قم برگزار کرده و طي سال گذشته نيز 4 مورد از آن را با موضوعات و شيوه‌هاي مختلف در دانشگاه برگزار کرديم.

وي افزود: موضوع وحدت و هماهنگي تشکل‌هاي دانشجويي که يکي از مطالبات رهبري بوده را در جلسات مختلف جامعه اسلامي دانشگاه صنعتي قم با مجمع هماهنگي تشکل‌هاي دانشجويي، پيگيري کرده‌ايم.

صادق پور تصريح کرد: جامعه اسلامي دانشگاه صنعتي قم با انتشار کتاب "دانشجو بيدار است"، منشور کامل مطالبات رهبري از تشکل‌هاي دانشجويي را در سراسر کشور منتشر کرده و از سوي ديگر با توجه به تأکيدات مقام معظم رهبري بر بحث اخلاق تشکيلاتي، در جمع‌هاي عمومي و خصوصي اعضاي شوراي جامعه اسلامي، اخلاق‌گرايي را به صورت جدي دنبال کرده و مسيرهاي مطالعاتي در اين زمينه انجام داده‎ايم.

دبيرجامعه اسلامي دانشگاه صنعتي قم گفت: افرادي به صورت ثابت بر روي آموزش اخلاق تشکيلاتي در بدنه و اعضاي تشکل و پرورش آن‌ها مطالعه مي‌کنند و در همين زمينه جلسات مستمري با علما و فضلاي حوزه علميه داشته‌ايم تا مباحث اخلاقي را در تشکيلات خود به کار گيريم.

وي با اشاره به فعاليت‌هاي فرهنگي اين تشکل در سطح دانشگاه اظهار داشت: از فعاليت‌هاي فرهنگي مي‌توان به مسابقات فرهنگي در سطح کتابخواني، برگزاري همايش‌ها و اردوهاي تشکيلاتي اشاره کرد.

دبير جامعه اسلامي دانشگاه صنعتي قم مهمترين اقدام اين تشکل را پيگيري بحث وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد و گفت: به صورت جدي و در راستاي مطالبات رهبري، اين کار را دنبال کنيم تا با تعميم و نهادينه‌شدن آن در سطح کشور، اتحاد روحانيون و دانشجويان، بيش از پيش حفظ شود.

صادق پور افزود: جامعه اسلامي دانشگاه صنعتي قم در سطح علمي سعي کرده تا با هماهنگي موسسات مختلف به تسهيل کار درسي دانشجوياني که خواستار ورود به مقطع کارشناسي ارشد هستند، بپردازند و همچنين يک کارگاه مديريت زمان براي ارتقاي علمي دانشجويان در کنار کار تشکيلاتي، طبق بيانات مقام معظم رهبري تشکيل داده است.

دبير جامعه اسلامي دانشجويان در دانشگاه صنعتي قم تصريح کرد: در حوزه علمي، سند چشم انداز 20 ساله را بررسي کرده ايم و از جنبه مطالبه‌گري، بند‌بند آن را به صورت منشور مطالبات در آورده‌ايم تا از نهادها اعم از دانشگاه‌ها تا وزارتخانه‌ها، استانداري‌ها و سازمان‌هاي مختلف بخواهيم تك‌تك بندهاي اين سند در افق سال 1404 محقق شود زيرا هنوز بسياري از نهادها نسخه‌اي از اين چشم‌انداز را ندارند و با توجه به دغدغه رهبري و دانشجويان درباره اجراي سند چشم‌انداز علمي به عنوان سند راهبردي تصويب شده در شوراي عالي انقلاب فرهنگي، اين مطالبه را از سازمان‌هاي و مسولين مختلف مطرح كرده‌ايم كه مسند چشم‌انداز را نصب العين خود قرار دهند.

وي با اشاره به اقدامات جامعه اسلامي دانشگاه صنعتي قم در مقابله با فتنه 88 گفت: در هنگام اين فتنه سعي كرديم تا فضاي دانشگاه را آرام نگه داشته و جو علمي آن را حفظ كنيم، لذا براي هدايت افكار عمومي و بصيرت‌افزايي دانشجويان، توجهات را به سوي ظلم مضاعف فتنه گران به نظام و ه مچنين اهميت اصلي-فرعي كردن موضوعات طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، جلب كرديم.

صادق‌پور اظهار داشت:‌ در زمان فتنه 88 برخي از اتفاقاتي كه در داخل دولت افتاد و باعث شد يكسري از نيروهاي حزب الهي دچار سرخوردگي شوند، لذا اين مساله خطرناك بود و تشكل ما با دعوت از عناصر دانشگاهي و حوزوي و كساني كه به قول مقام معظم رهبري "عمار" بودند به تبيين اين موضوع پرداخت كه بايد مسائل را اصلي-فرعي كنيم و برخي از اشتباهات دولت را از فتنه بزرگ كه درصدد ضربه زدن به اصل نظام بود، تفكيك كنيم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار