در مراسم رونمايي از سريال كلاه پهلوي، مهدي فرجي، نسبت به توليد سريال "كلاه پهلوي" ابراز خرسندي كرد و همچنين ضياء الدين دري گفت: خوشحالم كه در مملكتي زندگي مي‌كنم كه بدون تعارف به تاريخ نگاه مي‌كند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در مراسم رونمايي از سريال "كلاه پهلوي" و مجموعه مستند داستاني "آخرين روزهاي زمستان" مهدي فرجي، مدير شبكه يك سيما، ضمن ابراز همدردي با مردم آذربايجان شرقي و تبريك روز خبرنگار گفت: در توليدات سال گذشته سريال "كلاه پهلوي" جزء سريال‌هاي "الف" و فاخر شبكه يك سيما است و همچنين مجموعه مستند داستاني "آخرين روزهاي زمستان" نيز يكي ديگر آثار روايتي جذاب از دوران مقاومت شهيدان و از جمله شهيد حس باقري است كه امسال براي مخاطبان در نظر گرفته شده است.
وي ادامه داد:‌د ر مراحل توليد سريال "كلاه پهلوي" كه بازخواني از دوره‌ي پهلوي اول يعني از سال 1309 تا 1320 است، به مدت پنج سال به طول انجاميد و همچنين در دوره‌اي نيز توليد متوقف شد.
فرجي ضمن اشاره به دوران سخت توليد سريال كلاه پهلوي، افزود: اين سريال فاخر جزء كثرت بازيگراني است كه بيش از 100 بازيگر را در بر مي‌گيرد و همچنين براي ايفاي نقش ها از بازگيران مطرح سينما و تلويوزيون استفاده شده است.
وي اظهار داشت: دوران پهلوي اول و مقابله با سياست‌هاي غلط، مهم‌ترين پيام سريال "كلاه پهلوي" است.
فرجي از همكاري مجدد شبكه با ضياءالدين دري، گفت: استقبال بسيار زياد مردم از سريال كلاه پهلوي، و سابقه اين كارگردان باعث شد همكاري مجدد و موفق با ضياء الدين داشته باشيم.
همچنين در ادامه فرجي در خصوص توليد مجموعه مستند "آخرين روزهاي زمستان" نيز، تصريح كرد: اين مجموعه دوران جنگ شهيد حسن باقري، و دفاع مقدس او را روايت مي‌كند كه از سوي والي نژاد به من ارائه شد و به تصوير كشيدن دوران مقاومت اين شهيد بهانه‌اي براي جذب اين اثر شد.
وي در پايان خاطرنشان كرد: تصور نمي‌كردم كه توليد اين اثر توسط جوانان ميسر شود اما اعتماد به اين گروه و حمايت از آن‌ها و همچنين تلاش سه ساله‌ي خود گروه، موفقيت اين اثر را به همراه داشت.
در ادامه ي مراسم ضياءالدين دري، كارگردان سريال "كلاه پهلوي" ضمن تسليت ضايعه پيش آمده در خصوص مراحل توليد، گفت: بعد از موفقيت سريال كيف انگليسي، فيلم نامه اين سريال هم مورد قبول مسئولان قرار گرفت و با تلاش و حمايت بسيار فرجي مدير شبكه يك باعث شد كه توليد سريال "كلاه پهلوي" از سال 85 آغاز شود.
وي در خصوص شرايط ساخت سريال ‌هاي تاريخي در ايران عنوان كرد: خوشحالم كه در مملكتي زندگي مي‌كنيم كه مسئولان اجازه مي‌دهند بدون تعارف به تاريخ نگاه كنيم و اگر چه حذفياتي دارد اما در هيچ جاي دنيا امكان بيان تاريخي از يك دوران خاص وجود ندارد.
دري در خصوص ادامه‌ي توليد سريال، نيز اظهار داشت: موسيقي سريال هنوز آماده نشده است اما اميدوارم بدون وقفه‌اي بعد از ماه مبارك رمضان سريال "كلاه پهلوي" از شبكه يك سيما پخش شود.
وي در ادامه افزود: متاسفانه در پخش سريال، بازيگران تناسب صدا و چهره ندارند و ما مجبور به اصلاحات ويدئويي شديم همچنين 56 قسمت از سريال مونتاژ شده و سعي مي‌كنيم 20 قسمت از آن را براي پخش آماده كنيم و اميدوارم مسئولان اين سريال را در پخش هفتگي قرار ندهند و هر شب هر قسمت آن را از شبكه پخش كنند.
حبيب‌الله والي نژاد تهيه‌كننده، مستند "آخرين روزهاي زمستان" اظهار داشت: ايده اين مستند سال 87 مطرح شد و يكي از مستندات زمان بر و پرهزينه‌اي بود ما با مديريت مهدويان در سال 89 پيش توليد آغاز شد.
وي ادامه داد: مستند"آخرين روزهاي زمستان" بازسازي از جريان دفاع مقدس است و تلاش و اعتقاد گروه، سختي كار را پوشاند و باعث شد كه اين مستند به سرانجام برسد و در حال حاضر در مرحله تدوين قرار بگيرد.
در پايان مراسم حسين مهدويان، كارگردان مستند آخرين روزهاي زمستان، عنوان كرد: خوشبختانه زماني كه طرح به فرجي ارائه شد به ما اعتماد كردند و فرصت توليد اين مستند را دادند با اينكه بدترين زمان پخش براي مستندها است اما ما تصميم به توليد گرفتيم.
وي در ادامه اظهار داشت: شكل گيري ايده شهيد حسن باقري زماني بود كه بر روي يك پايان نامه كار مي‌كردم تحقيقات كامل انجام شد و در فاصله چند ماه فيلم‌نامه نوشته شد به دليل حجم بالاي توليد در بهار و تابستان بسياري صرف پيش توليد اين مستند شد.
مهدويان تصريح كرد: در اين مستند صداي شهيد حسن باقري و ديگر شهيدان واقعي است و تنها بازسازي تصويري بر روي اين صداها صورت گرفت و هنوز هم در حال تدوين است و موسيقي و صداگذاري آن انجام نشده است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار